תחושת עייפות ודיכאון על רקע קנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

זיהום בקנדידה עשוי לגרום לבעיות מערכתיות רבות, הכוללות גם תחושת עייפות ואפילו דיכאון. על פי אנשי מקצוע שונים, קנדידה של מערכת העיכול (השכיחה מאוד באוכלוסייה) יכולה לגרום לתסמינים סיסטמיים אשר כוללים במקרים שונים דיכאון שאחד מביטוייו הוא עייפות קשה.

ככל הנראה, קיים קשר בין נוכחות הקנדידה במערכת העיכול לבין התפתחות התסמינים הנפשיים, וטיפול בקנדידה יגרום לשיפור המצב.

איך מתבטאים עייפות ודיכאון על רקע קנדידה?

אנשים הסובלים מקנדידה מתלוננים על סוגים שונים של ביטוי לזיהום. התופעות השונות על רקע הקנדידה מופיעות מתבטאות בצורה סובייקטיבית, וכל אדם חווה את סימני העייפות והדיכאון בצורה אחרת. במידה והקנדידה אכן גורמת לתסמינים של עייפות ודיכאון, הסימנים העיקריים הם:

  • תחושת עצב – אנשים הסובלים מזיהום בקנדידה יכולים להתקשות להשיג אושר ולסבול מעצב רב.
  • חוסר חשק – במקרים רבים החולים מתלונים על כך שאינם מעוניינים לבצע כל פעילות שהיא, למרות שלעתים מדובר בדברים חשובים ומעניינים אשר ריגשו אותם בעבר.
  • שליליות ופאסימיות – דיכאון על רקע זיהום בקנדידה יכול גם לפתח הרגשת שליליות, ותחושה שאין דבר טוב בעולם. במקרים רבים, הדיכאון מתבטא כפחד מפני העתיד והרגשה ש"אין עתיד".
  • עייפות – במקרים רבים, הקנדידה גורמת לירידה באנרגיה הכללית המתבטאת בחוסר רצון לעשות דברים ושינה מרובה. במקרים רבים השינה לא מספקת את המנוחה הנדרשת, והאנשים הסובלים מכך נאלצים להתמודד עם עייפות קשה וחוסר רצון לעשות משהו.

ניתן לראות שמדובר בתסמינים כלליים של דיכאון, אשר מופיעים אצל אנשים רבים. לא תמיד הדיכאון מופיע בגלל הקנדידה, ובמקרים שמדובר בדיכאון חריף חשוב מאוד לבצע בירור פסיכיאטרי או פסיכולוגי על מנת לבדוק את הסיבה לדיכאון ולטפל בו.

מהלך התפתחות הדיכאון והעייפות בקנדידה

בדרך כלל, דיכאון באופן כללי מתפתח באופן הדרגתי, ולא תמיד ניתן לדעת את הנקודה בה הוא התחיל. לדעת אנשי מקצוע שונים, קנדידה היא סיבה נפוצה ביותר להתפתחות דיכאון שאינו על רקע טראומה נפשית.

בשנים האחרונות, אנשים רבים נוטים לקבל טיפול בתרופות נגד דיכאון ללא אבחנה מדוייקת של הסיבה לדיכאון. במקרים רבים של מטופלים אלה, לדעת אותם אנשי מקצוע הסיבה העיקרית היא קנדידה, וטיפול לחיסול הקנדידה יסייע גם להקל על הסימנים של הדיכאון.

ניתן להבין שהופעת תסמיני הדיכאון דורשת תקופה ארוכה של רמה גבוהה של קנדידה במעי, אשר גורמת להתפתחות תסמינים שונים כמו עייפות ודיכאון.

הבסיס הביולוגי לתופעת הדיכאון על רקע קנדידה

קיימת תיאוריה בה הגורם העיקרי להתפתחות דיכאון במקרים של קנדידה הוא נוכחות של טוקסינים בזרם הדם, המגיעים אל המוח וגורמים להתפתחות הדיכאון.

התיאוריה הזו גורסת שכאשר רמת הקנדידה במעי (אשר נפוצה באחוז גבוה באוכלוסייה) עולה מעל רמה מסוימת היא מגיעה גם לכבד וגורמת להפרעה בתהליך סילוק הרעלים.

כתוצאה, ניתן למצוא בזרם הדם כמות רעלים גדולה יותר, אשר עשוייה להגיע למוח ולגרום לשינויים המובילים לדיכאון.

תיאוריה אחרת טוענת שהקנדידה של המעי גורמת להפרעה בספיגה של ויטמינים ומרכיבים תזונתיים חשובים אחרים, אשר כתוצאה עלולים לגרום לשינויים פיזיים ונפשיים כמו דיכאון.

יש לציין שמדובר בתיאוריות בלבד, ונכון להיום לא ידועים שכיחות השפעת הקנדידה על הדיכאון או המנגנון הפיזיולוגי לכך.

טיפול בקנדידה פותר את הבעיה

בדרך כלל אם קנדידה היא המקור לדיכאון, סילוק הקנדידה ממערכת העיכול מסייע להקלה על סימני הדיכאון.

במהלך הטיפול, המטופלים מרגישים את השיפור ההדרגתי במצב, מתלוננים פחות על עייפות וחוסר חשק וחוזרים למצב בריא ותקין.

ראו גם:

שטיפת מעיים

קנדידה – תרופות סבתא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!