קנדידה בילדים ונוער

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

מחלות וסימפטומים רבים מאפיינים את תקופת הילדות והנערות, אשר דורשים תשומת לב הורית. פעמים רבות, לא מצליחים הילדים להגדיר את מכאובם או את הגורם המפריע להם, ועדיין אחריות ההורים להפנות אותם לרופא ולטיפול המתאים.

כאשר הרפואה הקונבנציונלית, הסטנדרטית, לא מצליחה למצוא את הסיבה לאותה הפרעה, פונים הורים רבים לחיפוש הגורם באופן מעמיק יותר, ולאבחון קיומה של פטריית קנדידה.

תסמיני פטריית הקנדידה אינם ספציפיים ועשויים להראות על מגוון מצבים או מחלות שונות. עם זאת, מודעות לעצם הבעיה וניסיון לבודד את הבעיות הספציפיות, עשויות להפנות את ההורים והילדים לאבחון ממוקד לקיומה של פטריית הקנדידה, אשר בסופו של דבר תוכל לסייע ולהקל על איכות החיים. מעבר לכך, אבחון מדויק יוכל לחסוך מהילד מגוון טיפולים רפואיים פולשניים ואחרים אשר לא יפתרו את הבעיה השורשית.

פטריית הקנדידה

פטריית הקנדידה, כטפילים רבים, נמצאת בגופם של בני האדם כדרך קבע, ללא רגישות או סימפטומים מיוחדים. היא מפוקחת ומבוקרת על ידי מערכת החיסון, וחיידקים אחרים הנמצאים במעי אשר מונעים את שגשוגה והתפתחותה.

פעמים רבות, היא מתפתחת בדפנות המעי, בעיקר כאשר האדם נמצא בעתות לחץ, חרדה ואכילה לא מאוזנת. מאכלים מהירים (junk food), אשר לא כוללים מספיק וויטמינים ומינרלים, עלולים להפר את האיזון העדין הקיים במעי, בין החיידקים ופטריית הקנדידה, ולגרום לה לבטא תסמינים ואי נוחות גדולה, אשר מפריעה לחיי היום יום ואיכותם.

במקרים קיצוניים יותר, עלולה פטריית הקנדידה לעבור דרך נוזל הלימפה ולגרום לתסמינים באיברים המרוחקים ממערכת העיכול. בקרב ילדים ובני נוער, הן האכילה העשירה בממתקים או מזון מהיר, והן הלחץ החברתי והלימודי המאפיין גילאים אלה, תורם לחוסר יכולתה של מערכת החיסון להילחם בפטריית הקנדידה. התסמינים הרבים, אשר לאו דווקא קשורים למערכת העיכול, עלולים להפריע ולטשטש את מהלך האבחון ולכוון את הילד לטיפולים, אשר לא מתאימים למצבו הספציפי.

אבחון וטיפול בפטריית הקנדידה

אבחונה של פטריית הקנדידה חייב להיעשות באופן מיוחד ומודע לבעיה זו, מכיוון שהתסמינים הנגרמים הינם רחבים, מגוונים ופעמים רבות, ספציפיים לילד זה או אחר. פעמים רבות, ההורים מגיעים לאבחון, לאחר שטיפולים אחרים כשלו ולא הצליחו לטפל בבעיה, למשל סדרת טיפולים אנטיביוטיים.

התסמינים אשר צריכים להדליק נורה אדומה אצל ההורים הינם: עייפות כרונית אשר נמשכת גם לאחר שינה ארוכה, נשירת שיער, הרגשת אי נוחות בבטן עד כדי כאבים חזקים או פעילות בקיבה המתבטאת בגזים, כאבי ראש ממושכים, דלקות עור או גירויים, קשיי ריכוז, אי שקט, נדודי שינה, תיאבון לסוכר ופחמימות, פטריות בנרתיק ובעיות התפתחותיות אחרות.

האבחון מתמקד באישושם של חמישה סימפטומים מתוך הרשימה הנ"ל. מכיוון שלא קיימת בדיקת דם ספציפית אשר יכולה לאתר גורם זה, בדרך כלל יסמכו אנשי המקצוע על עצם ניסיונם והאינטואיציה המקצועית שלהם.

הטיפול הטוב ביותר כנגד פטריית הקנדידה, היא מניעת התפתחותה, על ידי איזון תזונתי ואכילה של מוצרים בריאים. במיוחד בתקופת הילדות והנערות, יש צורך להקפיד כי הילדים יאכלו כמה שיותר פירות וירקות, סיבים, חלבונים קלים לעיכול כמו עוף ודגים. המאכלים אשר אינם מומלצים במקרה זה, הם פחמימות ריקות (המורכבות מקמח לבן), סוכרים הנמצאים בממתקים ועוד מאכלים אשר אינם עשירים דיים בוויטמינים.

כאשר מתגלית פטריית הקנדידה, על ההורים, קודם כל, לאזן את דיאטת המתבגרים. כמו כן, הילדים עשויים ללמוד טכניקות להרפיית מתח ולהורדת לחצים, על מנת להתמודד טוב יותר, הן מבחינה פיסית והן מבחינה נפשית, ולהביא איזון לחייהם אשר יתבטא גם בהרגשה טובה יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!