קנדידה וכאבי שרירים

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

זיהום בקנדידה הוא מצב נפוץ יחסית, המופיע בחלק גדול מהאוכלוסייה. בדרך כלל, הזיהום בקנדידה כלל לא גורם להופעת סימפטומים וניתן לחיות עם הזיהום הפטרייתי ללא כל בעיה.

במצבים שונים, קנדידה יכולה להתבטא ככאבי שרירים, ובמקרים אלה בדרך כלל מתבטא הזיהום של הקנדידה במערכת העיכול.

קנדידה במערכת העיכול

מערכת העיכול מלאה בחיידקים המהווים את הפלורה הטבעית שלה. בדרך כלל, חיידקי מערכת העיכול מסייעים לנו לעכל את המזון, והם בעלי תפקיד חשוב במניעת זיהומים ובשמירה על תפקוד תקין של המעי הגס.

במקרים מסוימים, עלול להופיע במערכת העיכול זיהום בקנדידה. במקרים אלה, הקנדידה מתיישבת במערכת העיכול למרות נוכחות החיידקים, ועלולה להישאר שם במשך שנים.

במקרה זה, ניתן לחיות עם הקנדידה ללא כל בעיה, אך קיימים אנשים הסובלים מהזיהום המתבטא על ידי סימנים שונים של הפרעות לפעולת מערכת העיכול (כמו שלשולים, עצירות, חוסר ספיגה וכו'). ברוב המקרים לא מאבחנים זיהום בקנדידה והאנשים הסובלים מכך לומדים להתמודד עם הבעיה.

איך קנדידה של מערכת העיכול משפיעה על שרירי השלד

קנדידה של מערכת העיכול משפיעה על ספיגת המזון וקיימת תיאוריה אשר לפיה נוכחות קנדידה במערכת העיכול מונעת ספיגה תקינה של מרכיבים תזונתיים רבים כמו ויטמינים ומינרלים.

חומרים אלה חיוניים להזנת השרירים, ומחסור בהם גורם כמובן לתזונה לקויה של שרירי השלד.

בנוסף, אנשים הסובלים מקנדידה של מערכת העיכול סובלים גם מסימנים נוספים הקשורים למערכת העיכול המתבטאים בהרגשה כללית רעה הקשורה לאוכל. ולכן במקרים רבים, מדובר באנשים שאינם אוכלים היטב וכתוצאה שרירי הגוף שלהם לא מקבלים את ההזנה המתאימה. גורמים אלה ונוספים משפיעים באופן ישיר על אספקת האנרגיה והנוטריינטים לשרירי השלד, וכתוצאה גורמים להופעת סימנים שונים כמו כאבי שרירים.

סימנים של כאבי שרירים על רקע קנדידה

ניתן להבין שקנדידה גורמת לפגיעה בתפקוד הכללי של שרירי הגוף, וכתוצאה מופיעים סימנים שונים. הסימנים של מערכת השריר המופיעים על רקע קנדידה הם סימנים כלליים מאוד, הכוללים:

  • כאבי שרירים – מתבטאים בעיקר ברגישות יתר למגע ובתחושה שהשרירים "תפוסים" כל הזמן.
  • נוקשות – לעתים קרובות מופיעה תחושה של נוקשות בשרירים, למרות שלא בוצע אימון גופני ושאין סיבה אמיתית לעובדה שאינם רפויים.
  • עייפות מוגברת – אנשים הסובלים מקנדידה של מערכת העיכול מתלוננים לעתים קרובות על תחושת עייפות מוגברת המתבטאת בחולשת השרירים ובהרגשה ש"אין כוח".

הקנדידה משפיעה בעיקר על שרירי הגב (העליון והתחתון) וחגורת הכתפיים, ולכן גורמת להיווצרות תחושה לא נעימה ולהרגשה קבועה המזכירה את המצב כמו אחרי אימון גופני.

כפי שניתן לראות, לא מדובר בסימנים אופייניים והסימנים המדוברים יכולים להופיע בכל מצב של עייפות או על רקע מחלה אחרת. ולכן, לפני שמחליטים שכאבי השרירים הם על רקע הקנדידה, חשוב מאוד לשלול מצבים רפואיים משמעותיים יותר אשר יכולים לגרום לכאבי שרירים ולהביא לסיבוכים עתידיים.

הטיפול בכאבי שריר על רקע קנדידה

אנשים רבים הסובלים מכאבי שרירים אשר לדעתם מופיעים על רקע זיהום בקנדידה פונים לטיפול תזונתי אצל נטורופת.

מטרת הטיפול התזונתי היא לשנות את הרגלי התזונה על מנת "להרעיב" את הקנדידה ולגרום לסילוקה מדרכי העיכול. השינויים התזונתיים כוללים:

  • תזונה מופחתת סוכר – הקנדידה אוהבת מאוד סביבה עשירה בסוכר, והפחתת צריכת הסוכרים הפשוטים (משקאות ממותקים, ממתקים, סוכר, קמח לבן וכו') יכולה לסייע להפחית את כמות הקנדידה שבמעי.
  • פרוביוטיקה – תוספי תזונה המכילים חיידקים המסייעים לפעילות מערכת העיכול (כמו יוגורטים פרוביוטיים) עוזרים מאוד לסייע בפעילות מערכת העיכול ולהרחיק ממנה את הקנדידה. תכשירים אלה מומלצים לכל אדם הסובל מהפרעות בפעילות מערכת העיכול ובמיוחד לכאלה הסובלים מקנדידה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

כאב

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!