קנדידה במערכת העיכול

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה גורמת בדרך כלל לזיהום בחלל הפה או בנרתיק, אך קיימים גם מקרים בהם הקנדידה גורמת לזיהום במערכת העיכול.

במקרים בהם אוכלוסיית חיידקי המעי מופרת, עלול להופיע זיהום בקנדידה אשר גורם למספר תסמינים. מכיוון שמערכת העיכול אחראית על תהליך ספיגת מרכיבי המזון, זיהום של קנדידה במעי עלול לעתים לגרום לביטויים קליניים רבים במערכות שונות בגוף, ועל רקע הפרעות הספיגה עלולים להופיע סימנים שונים.

סימנים גסטרואינטסטינליים של קנדידה במערכת העיכול

סימנים גסטרואינטסטינליים הם סימנים הכוללים מעורבות של מערכת העיכול. כאשר זיהום בקנדידה מערב את מערכת העיכול, עלולים להופיע מגוון סימנים על רקע הפגיעה בפעילותה התקינה של מערכת העיכול.

הסימנים האופייניים לזיהום בקנדידה הם נפיחות, כאבי בטן וגזים, ולעתים אנשים הסובלים מקנדידה במערכת העיכול מתלוננים גם על הופעה של עצירות ושלשולים לסירוגין.

יש לציין שמדובר בסימנים כלליים מאוד אשר מתאימים למגוון מחלות, ולכן לא ניתן להגיע לאבחנה של קנדידה רק על פי התלונות האלו.

חוסר ספיגה כתוצאה מזיהום קנדידיאלי במערכת העיכול

הבעיה העיקרית של אנשים הסובלים מקנדידה במערכת העיכול היא הפרעות בספיגה.

כידוע, תפקיד מערכת העיכול הוא לספוג מרכיבי מזון מהאוכל ולהעביר אותם אל זרם הדם.

במקרים בהם קיים זיהום בקנדידה במערכת העיכול, מופיעה הפרעה בספיגה אשר עלולה להשפיע על תפקוד מערכות שונות בגוף ולגרום לסימנים שונים, כמו:

  • כאבי שרירים – קיימת תיאוריה לפיה חוסר ספיגה של ויטמינים ומינרלים המופיע על רקע נוכחות הקנדידה במערכת העיכול גורם לכאבי שרירים. במקרים אלה השרירים לא מקבלים את המרכיבים הנחוצים להם ומתפתח כאב.
  • עייפות ודיכאון –  תיאוריה נוספת גורסת שההפרעה בספיגת מרכיבי מזון גורמת לעייפות קשה ואף לשינויים במצב הרוח המתבטאים בדיכאון.
  • נשירת שיער – כתוצאה מחוסר ספיגת נוטריינטים שונים, וביניהם אבץ, עלולה להופיע גם נשירת שיער על רקע קנדידה במערכת העיכול.

אבחנה של קנדידה במערכת העיכול

החשד לקנדידה במערכת העיכול עולה כאשר מופיעות תלונות לא ספציפיות במשך זמן רב. אנשים החשים חולשה כללית המלווה בכל סוג נוסף של תלונה, כמו כאבי שרירים, כאבי ראש, דיכאון, נשירת שיער וכל תלונה אחרת יכולים לסבול מקנדידה של המעי.

לאחר בירור רפואי השולל סיבות רפואיות אחרות למצב, ניתן לבצע בדיקה לנוכחות קנדידה במערכת העיכול ולהתחיל טיפול בהתאם לתוצאות.

הבדיקה הנפוצה ביותר היא בדיקת צואה, אשר בה ניתן לזהות נוכחות של קנדידה. מכיוון שבמקרים אלה מקור הקנדידה הוא מערכת העיכול, ניתן לזהות אותה בצורה הטובה ביותר על ידי בדיקת צואה.

חשוב לזכור שגם במידה והתוצאה חיובית, אין זה אומר שהקנדידה היא זו שגרמה להופעת הסימפטומים, וקודם כל יש לשלול כל סיבה רפואית אחרת לפני שמתחילים בטיפול לניקוי הקנדידה מהגוף.

הטיפול בקנדידה במערכת העיכול

הטיפול העיקרי בקנדידה במערכת העיכול הוא דיאטה דלת סוכרים. קיימת תיאוריה לפיה הקנדידה במערכת העיכול מוזנת על ידי פחמימות פשוטות, אשר מספקות לה את כלל האנרגיה והמרכיבים האחרים אותן היא צריכה ובכך מאפשרות לה לגדול כשורה.

אנשים האוכלים כמות רבה של פחמימות פשוטות, מזינים לכן את הקנדידה ומאפשרים לה לשגשג בתוך מערכת העיכול. לעומת זאת, דיאטה בה נמנעים מצריכת פחמימות פשוטות גורמת להרעבת הקנדידה, ולאט לאט לחיסולה.

הדיאטה המקובלת דורשת הימנעות מוחלטת מסוכר פשוט, קמח לבן, משקאות ממותקים, מוצרים מעובדים וכל סוג אחר של מזון אשר עשוי להכיל מרכיבים אשר יזינו את הקנדידה.

תוך מספר שבועות עד חודשים, אנשים אשר ביצעו את הדיאטה יחוו שיפור במצבם הכללים והקלה על התסמינים המופיעים כתוצאה מהקנדידה במערכת העיכול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קנדידה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!