גישת הרפואה הקונבנציונלית לקנדידה לעומת הרפואה המשלימה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה יכולה להתבטא כמצב כרוני, המציק מאוד לסובלים ממנו. במקרים רבים, הקנדידה אינה מרפה, מופיעה חדשות לבקרים ועלולה לפגוע באתרים שונים בגוף.

על מנת לטפל בקנדידה, ניתן לפנות לטיפול הקונבנציונלי המציע תרופות ותכשירים אנטי פטרייתיים ולרפואה המשלימה המציעה דרכים שונות לסלק את הקנדידה מהגוף.

הרפואה הקונבנציונלית – טיפול ממוקד ונקודתי

על פי הגישה של הרפואה הקונבנציונלית, הטיפול בקנדידה צריך להיות ממוקד, נקודתי ויעיל, על מנת להביא לחיסול הפטרת בצורה מהירה. לצורך הטיפול, משתמשים ברפואה הקונבנציונלית בתכשירים אנטי פטרייתיים שונים, שמטרתם לחסל את הזיהום הפטרייתי ולגרום להפסקת הסימפטומים. תכשירים אלה מגיעים בשתי צורות עיקריות:

  • תכשירים מקומיים – משחות, נרות, קפסולות וסוגים נוספים של תכשירים אשר מטרתם היא להביא לטיפול מהיר ויעיל בקנדידה. מדובר בתכשירים כמו אגיסטן לטיפול בקנדידה של הנרתיק או דקטרין ג'ל לטיפול בקנדידה של חלל הפה והלשון.
  • תכשירים סיסטמיים – במידה ומדובר בזיהום חריף ביותר, או שיכולת ההיענות לטיפול נמוכה (כמו ילד שלא מסוגל להתמודד עם הטעם של התכשיר המקומי או אישה שאינה מצליחה להחדיר את התכשיר לנרתיק) ניתן להשתמש בתכשירים סיסטמיים הניתנים דרך הפה. בדרך כלל מסתפקים בכדור אחד של תכשיר אנטי פטרייתי כמו לדוגמא פלוקונזול, אך קיימים מקרים בהם מתמידים בטיפול למשך מספר ימים. יש לציין שהטיפול הסיסטמי בפטרת פחות מומלץ מהטיפול המקומי מכיוון שהוא עשוי לגרום לתופעות לוואי סיסטמיות אשר אינן רצויות.

הרפואה המשלימה – טיפול במקור לקנדידה לצד טיפול מקומי

על פי הרפואה המשלימה, המקור לקנדידה המופיעה במקומות שונים בגוף הוא מהמעי. אנשי מקצוע שונים טוענים שכ-80% מהאוכלוסייה סובלים מקנדידה של המעי, אשר עשויה לעשות את דרכה לאתרים נוספים בגוף ולגרום לזיהום פטרייתי.

ברוב המקרים, מדובר באנשים הסובלים מזיהומים כרוניים וחוזרים בקנדידה אשר אינם מצליחים להתמודד איתם באמצעות הטיפול הקונבנציונלי.

כמו כן, על פי הגישה של הרפואה המשלימה, קנדידה של המעי גורמת לסימנים קליניים נוספים, כמו כאבי שרירים, עייפות, כאבי ראש, חוסר תיאבון המלווה בבחילות והקאות וסימנים נוספים.

על ידי סוגים שונים של טיפול, טוענים אנשי מקצוע רבים כי יצליחו להקל גם על הסימנים המקומיים של הקנדידה ולהביא בסופו של דבר לשיפור משמעותי במצב הכללי. הטיפולים העיקריים שמציעה הרפואה המשלימה הם:

  • שינוי תזונתי – תזונה מופחתת סוכרים וחומרים תעשייתיים תורמת רבות להפחתת הקנדידה במעי ולהקלה על הסימפטומים.
  • תכשירים טבעיים – לרפואה המשלימה מספר תכשירים טבעיים, כמו לדוגמא תמצית גלעיני אשכוליות אשר מסייעים להפחתת הקנדידה במערכת העיכול.
  • שטיפת מעיים – סוג של חוקן באמצעותו שוטפים את המעיים משרידי הפסולת המכילה בין היתר שאריות קנדידה אשר עלולות לגרום לנזקים שונים.

ההבדלים בין הגישות

ניתן לראות שמדובר בשתי גישות שונות בנוגע לפתוגנזה של הקנדידה ולדרכי הטיפול. הגישה הרפואית, מתבססת על מחקרים קליניים ארוכי שנים אשר על פי תוצאותיהם נקבעו הפרוטוקולים השונים לטיפול.

מצד שני, הרפואה המשלימה מתבססת בעיקר על ניסיון מעשי של אנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות (נטורופתים וסוגים נוספים של מטפלים) ועל חומרים בהם נעשה שימוש במשך אלפי שנים.

כמו כן, בעוד הרפואה הקונבנציונלית דואגת בעיקר לטיפול סימפטומטי, מקומי וקצר טווח, הרפואה המשלימה מחפשת את הדרך לחסל את הקנדידה באופן סיסטמי, ועל ידי טיפול ארוך טווח למנוע את היארעות התקפי הפטרת.

חשוב לזכור שעל ידי שילוב בין שתי הגישות ניתן להשיג תוצאות טובות יותר לטווח הארוך, ובעיקר כאשר מדובר באירועים חוזרים וכרוניים אנשי מקצוע רבים ממליצים לשלב בין הגישה הקונבנציונלית לגישה המשלימה על מנת להשיג את האפקט המירבי מהטיפול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קנדידה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!