סוכרת ומחלות אחרות הגורמות לקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

על מנת שיתפתח זיהום של קנדידה, חייבת להיות בעיה בסיסית במערכת החיסון בגוף, או חוסר איזון אחר המביא לשגשוג הקנדידה ליצירת זיהום. קיימות מחלות רקע שונות, המגבירות את הסיכון לפתח קנדידה מכיוון שהן גורמות לפגיעה ישירה או עקיפה במערכת החיסון, ובכך מאפשרות לפטרת להתפתח ולהופיע במקומות שונים בגוף.

סוכרת

סוכרת היא אחת המחלות הנפוצות בעולם, וכיום אחוז גבוה מאוד מהאוכלוסיה המבוגרת סובל מסוכרת. במקרים בהם הסוכרת מאוזנת, ורמת הסוכר תקינה הסיכויים לסיבוכים שונים נמוכים, ואותם חולים יכולים לפתח אורח חיים תקין ורגיל.

לעומת זאת, כאשר הסוכרת אינה מאוזנת מתחילים להופיע סיבוכים שונים כמו פגיעה בראיה, פגיעה כלייתית, נוירופתיה וסיכון מוגבר להתקף לב ושבץ. אחת הבעיות הקשות של חולי סוכרת היא פגיעה בכלי הדם הקטנים, אשר גורמת להפרעה באספקת הדם לרקמות ובמיוחד לרקמות הפריפריות.

אספקת הדם הפגועה מאפשרת לקנדידה להתפתח בקלות יתרה, מכיוון שללא אספקת דם טובה לא מגיעים לפריפריה מרכיבים של מערכת החיסון אשר יכולים למנוע מהקנדידה לשגשג. כתוצאה, חולי סוכרת סובלים מיותר זיהומים פטרייתיים וביניהם זיהום בקנדידה, אשר מתבטאת בעיקר כקנדידה נרתיקית וכקנדידה של חלל הפה.

כמו כן, כאשר מדובר בקנדידה של חלל הפה, רמת הסוכר הגבוהה ברוק מספקת לקנדידה מצע עשיר בסוכר המסייע להתפתחות הזיהום.

איידס

איידס, הידוע גם בשם תסמונת הכשל החיסוני היא מחלה קשה ביותר הגורמת לפגיעה משמעותית במערכת החיסון.

בחולים מאוזנים, המטופלים תרופתית בצורה קבועה וטובה, מערכת החיסון מתפקדת בצורה יפה ולכן לא שכיח לראות זיהומים בקנדידה.

לעומת זאת, בחולים שאינם מטופלים או בשלבים מאוחרים של המחלה, היכולת החיסונית של הגוף נפגמת ומתחילים להופיע זיהומים שונים, ביניהם זיהום בקנדידה. גם במקרה של איידס שכיח לראות זיהום בחלל הפה ובנרתיק, אך במקרים רבים ניתן גם לראות קנדידה על העור וזיהומים סיסטמיים בקנדידה.

מחלות המטולוגיות

מחלות המטולוגיות הן מחלות הגורמות לפגיעה במערכת הדם, וכחלק ממנה לפגיעה במערכת החיסון. מחלות כמו לוקמיה, אנמיה אפלסטית ומחלות נוספות גורמות להחלשת מערכת החיסון, וכתוצאה לסיכון מוגבר לפתח קנדידה.

בנוסף, הטיפול במחלות האלה כולל בדרך כלל כימותרפיה והקרנות, אשר מחלישות גם כן את מערכת החיסון וגורמות בשכיחות גבוהה להופעה של קנדידה.

סרטן

מחלת הסרטן גורמת לחולשה כללית, הנובעת מנוכחות הגידול ומהטיפול באמצעות כימותרפיה והקרנות. חולי סרטן, סובלים לכן משכיחות גבוהה יותר של קנדידה, הנובעת מהמחלה עצמה ומהטיפול בה.

מושתלי איברים

אנשים אשר עברו השתלת איברים נדרשים לטיפול בתרופות הנוגדות את דחיית השתל למשך כל חייהם. תרופות אלה הן בעצם תרופות אימונוסופרסיביות – תרופות לדיכוי מערכת החיסון, אשר מונעות ממערכת החיסון של הגוף לתקוף את השתל הזר ולהרוס אותו. ולכן, מושתלי איברים סובלים משכיחות גבוהה יותר של קנדידה, אשר מופיעה אצלם מאחר ומערכת החיסון שלהם חלשה ולא מספקת את ההגנה המתאימה מפני התפתחות הפטרת.

חולים במחלות דלקתיות

חולים במחלות דלקתיות כמו מחלת כרוהן, דלקות פרקים ראומטיות, לופוס ומחלות אחרות נמצאים בסיכון מוגבר לפתח זיהום בקנדידה. חולים אלה מטופלים על ידי תרופות אנטי דלקתיות מסוגים שונים, אשר פוגעות ביכולתו של הגוף לייצר דלקת ובכך מפחיתות את היכולת להתמודד עם הזיהום בקנדידה.

חולים אלה (בדומה לחולים במחלות כרוניות אחרות המטופלים בתרופות הפוגעות במערכת החיסון, כמו לדוגמא מושתלי איברים), בדרך כלל נדרשים לטיפול מונע על ידי תרופה אנטי פטרייתית, על מנת להפחית ככל שניתן את הסיכון להתפתחות הקנדידה ולאפשר איכות חיים סבירה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

מחלות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!