טיפול תרופתי קונבנציונלי בקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

הטיפול הקונבנציונלי בקנדידה כולל שימוש בתרופות אנטי-פטרייתיות (לרוב באופן מקומי), אשר תפקידן לחסל את הקנדידה הגורמת לזיהום. מלבד זאת, חשוב מאוד להחזיר לגוף את האיזון הנדרש להתמודדות היום יומית עם הקנדידה, ולהפסיק טיפול בסטרואידים או אנטיביוטיקה אם ניתן לעשות זאת.

ברוב המקרים, הטיפול בקנדידה פשוט ביותר ומצליח ללא בעיות מיוחדות. עם זאת, במקרים מורכבים אצל מטופלים הסובלים מחלות רקע שונות או מכשל חיסוני ברמה זו או אחרת, הטיפול יכול להיות קשה יותר וההצלחה מוגבלת.

תרופות ממשפחת ה-Azole

הסוג העיקרי של התרופות הנמצאות בטיפול בפטריית הקנדידה הן תרופות ממשפחת ה-Azole.

תרופות אלה הן התרופות היעילות ביותר כיום כנגד קנדידה, המאפשרות טיפול מהיר ואפקטיבי בזיהום הפטרייתי. תרופות מסוג זה ניתנות בדרך כלל על ידי קרמים או תכשירים אחרים לשימוש מקומי, ולרוב נמכרות ללא מרשם רופא.

כמו כן, במקרים רבים ניתן להשתמש בתרופות הניתנות דרך הפה, ובדרך זו להשיג השפעה סיסטמית ואפקטיבית יותר.

קיימים רופאים הממליצים למטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לפתח קנדידה לקחת את התרופה באופן מניעתי, אך שימוש זה מקובל אך ורק כאשר מדובר בחולים מורכבים עם סיכון מוגבר לסיבוכים כתוצאה מטיפול בקנדידה.

טיפול בקנדידה של הפה

פטרת של הפה מופיעה בעיקר אצל תינוקות וילדים, והטיפול בה פשוט מאוד ונעשה על ידי תכשירים מקומיים. התכשירים העיקריים לטיפול בפטרת של הפה הם:

  • מיקונזול – תרופה ממשפחת ה-Azole אשר מחסלת את הפטרת בפה
  • ניסטטין – תרופה נוספת העשויה לסייע לטיפול בפטרת של הפה וניתנת במידה והמיקונזול לא הראתה תוצאות מספקות.

הטיפול בקנדידה של הפה נמשך לרוב 7 ימים, ויש לבצע אותו מספר פעמים ביום על פי המלצת הרופא.

רוב התכשירים מגיעים בצורת משחה או ג'ל, אותם יש למרוח על האזורים הנגועים. לתכשירים אלה טעם רע בדרך כלל, ולכן רופאים רבים ממליצים למרוח אותם עם קוביית שוקולד או מאכל טעים אחר.

טיפול בקנדידה של הפה אצל מבוגרים

הופעה של קנדידה של הפה במבוגרים מרמזת בדרך כלל על כשל חיסוני קשה ביותר הנובע ממחלת רקע כלשהי. לרוב, אצל מבוגרים הקנדידה עמידה לטיפול המקומי, ולכן מתחילים טיפול סיסטמי באמצעות תרופות אפקטיביות יותר, כמו תרופות ממשפחת AmpB אשר יכולה לסייע בטיפול בפטרת.

חשוב לזכור שבמקרים אלה יש להתייעץ עם מומחה מתאים, על מנת לקבוע את הטיפול על פי הסתמנות הקנדידה וצרכי המטופל כך שיביא לתוצאות הטובות ביותר.

טיפול בקנדידה של הנרתיק

אחד הביטויים השכיחים ביותר של זיהום בקנדידה הוא קנדידה של הנרתיק. במקרים אלה, מקובל לטפל במחלה על ידי טיפול מקומי הכולל שימוש בקרמים, נרות, טבליות או סוגים אחרים של התקנים הפועלים במנגנונים שונים.

כמו כן, ניתן לטפל בקנדידה גם על ידי טיפול סיסטמי באמצעות כדורים התכשירים הנפוצים ביותר לטיפול בקנדידה נרתיקית הם:

  • אגיסטן – מכיל חומר בשם clotrimazole אשר מוכר גם בשם המסחרי קנסטן.
  • קרמים מקומיים נוספים – קיימים כיום קרמים נוספים עם או בלי מרשם רופא המכילים תכשירים אנטי פטרייתיים אחרים כמו butoconazole, miconazole ו-terconazole.
  • דיפלוקן – תרופה הנמכרת ללא מרשם רופא, אשר בבליעת כדור אחד מספקת טיפול בקנדידה.

יש לציין שרוב מקובל להשתמש בתכשירים המקומיים במשך 3 ימים, לעומת התכשירים הסיסטמיים בהם מספיק טיפול במשך יום אחד בלבד.

כמו כן, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא לגבי הטיפול המומלץ במידה ומדובר בהופעה הראשונה של הפטרת. כאשר הפטרת מופיעה בעתיד, ניתן לרכוש באופן עצמאי את התכשיר בו נעשה השימוש בפעם האחרונה במידה והיה יעיל.

ואיך אפשר אחרת כלומר – לא דרך טיפול קונבציונאלי?

כיום יש מגוון דרכים לאבחן ולטפל בקנדידה כמו שצריך. יכול להיות שאתם חושדים שיש לכם קנדידה אבל לא מעוניינים להיות מטופלים תחת תרופות בגלל החשש ההגיוני מתופעות לוואי שונות. מכונים שונים כמו ביו קיור מבצעים אבחון ממוחשב לפטריית הקנדידה ומתאימים טיפול נטורפתי יעיל המשפר משמעותית את מצב המטופלים.

האבחון המיוחד לא מבקש כמובן להחליף את עצות הרופאים אלא לתת ערך מוסף וטיפול אחר בפטריה הטורדנית.

ראו גם:

ההבדל בין הגישה הקונבנציונלית לגישה המשלימה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

טיפול תרופתי

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!