קנדידה בחלל הפה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה בחלל הפה הוא הופעה של פטרת בחלל הפה והלשון המופיע בעיקר אצל ילדים או אנשים הסובלים מכשל חיסוני. הקנדידה גורמת לתפליטים אופייניים בכל חלקי חלל הפה: הלשון, השקדים, הגרון, פנים הלחיים וכל אזור אחר הנמצא שם.

הקנדידה היא בעצם פטרייה המתיישבת ברירית חלל הפה וגורמת להופעת התפליטים המדוברים. היא "מנצלת" הפרעה במערכת החיסון או ירידה בכמות חיידקי חלל הפה על מנת להתיישב שם ולגרום לזיהום.

קנדידה בחלל הפה אצל חולי אסתמה

קנדידה של חלל הפה מופיעה בשכיחות גבוהה אצל חולי אסתמה. חולי אסתמה משתמשים בדרך כלל במשאפים המכילים סטרואידים על בסיס יום יומי.

השימוש בסטרואידים גורם כידוע לפגיעה בתפקוד מערכת החיסון, אשר מצד אחד מונע את התפתחות התקפי האסתמה, אך מצד שני עלול לעורר הופעת תפליטים פטרייתיים. ולכן, כל חולה אסתמה יודע שעליו לשטוף את פיו במים לאחר כל שימוש במשאף, ובדרך זו למנוע ככל שניתן את הופעת הפטרת.

חשוב לזכור שאסור בשום מקרה להפסיק את השימוש במשאף (מחשד להופעת פטרת וגם לאחר שהופיעה), מכיוון שהתועלת של השימוש במשאף למניעת התקפי אסתמה חשובה בהרבה מהסיכון להתפתחות הפטרת.

גורמי סיכון נוספים לקנדידה בחלל הפה

קנדידה בחלל הפה הוא מצב שכמעט ואינו מופיע אצל אנשים בריאים. קיימים מספר גורמי סיכון להופעת קנדידה בחלל הפה:

  • תינוקות – קנדידה מופיעה בשחיכות גבוהה יותר אצל תינוקות, אצלם מערכת החיסון חלשה מדי ולא תמיד מצליחה להתמודד כשורה עם הקנדידה.
  • שימוש בשיניים תותבות – שיניים תותבות גורמות לשינויים רבים בתפקוד מערכת הפה ועלולים להגביר את הסיכון להופעת קנדידה. השיניים גורמות להכנסת חיידקים ופתוגנים מבחוץ, גורמות לשינויים בזרימת הדם והרוק ולכן מאפשרות את התפתחות הקנדידה בחלל הפה.
  • חולי סכרת – אצל חולי סכרת זרימת הדם לרקמות הפריפריות אינה טובה, ולכן מרכיבי מערכת החיסון לא תמיד מצליחים להגיע לאזורים המרוחקים בצורה טובה. במקרים אלה, הקנדידה יכולה להתפתח ללא קושי מכיוון שמרכיבי מערכת החיסון לא מגיעים אליה בצורה טובה על מנת לעצור אותה.
  • שימוש באנטיביוטיקה – אנשים המשתמשים לאורך זמן רב באנטיביוטיקה, נוטים לפתח יותר זיהומים של קנדידה של חלל הפה. במקרים אלה, השימוש באנטיביוטיקה גורם לפגיעה קשה בחיידקים הטבעיים של חלל הפה, אשר מאפשרת לקנדידה להתיישב שם ללא כל בעיה ולגרום לזיהום.
  • כימותרפיה והקרנות – חולים המטופלים בכימותרפיה וחלק מהחולים המטופלים בהקרנות סובלים מפגיעה קשה בתפקוד מערכת החיסון. במקרים רבים, חולים אלה מפתחים קנדידה בחלל הפה המופיעה לאחר שמערכת החיסון לא יכולה להתגבר עליה בצורה טובה.
  • עישון – אנשים אשר מעשנים גורמים לפגיעה קשה בתפקוד התקין של חלל הפה, המובילה במקרים רבים להופעת קנדידה. העישון גורם ליובש בפה, ירידה באספקת הדם ושינוי במרכיבי מערכת החיסון בפה, ולכן מגביר את הסיכון להופעת פטרת בחלל הפה.
  • כשל חיסוני – כל סוג אחר של כשל חיסוני מאפשר לקנדידה להתיישב בפה מבלי שהגוף יצליח להתמודד איתה. מדובר במחלות כמו HIV או מחלות המטולוגיות שונות הגורמות לכשל חיסוני, ובשימוש קבוע בתרופות לדיכוי מערכת החיסון, כפי שקורה אצל חולים לאחר השתלות.

סיבוכים של קנדידה בחלל הפה

חשוב לאבחן את הקנדידה בבדיקה מדויקת ואיכותית. קנדידה בחלל הפה אצל אנשים בריאים אינה גורמת בדרך כלל לסיבוכים, ועוברת אחרי מספר ימים של טיפול בתכשירים מקומיים.

לעומת זאת, אצל אנשים הסובלים מכשל חיסוני, הקנדידה עלולה לגרום למספר סיבוכים, הכוללים התפשטות לחלקים אחרים של הגוף (כמו לשאר מערכת העיכול או הריאות) ולקנדידה של הוושט, אשר נחשבת למחלה לא קלה הדורשת טיפול מתאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קנדידה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!