קנדידה – מה ההבדל בינה לבין פטריות אחרות?

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

טפילים, חיידקים ווירוסים אחראיים על מגוון תסמינים במערכת העיכול ובכלל. מכיוון שתסמינים אלה אינם ספציפיים למחלה זו או אחרת, פעמים רבות הם קשים לאבחון ולטיפול.

מבין תסמינים אלה, ניתן למנות כאבי בטן, עצבנות, הרגשת נפיחות במערכת העיכול, חוסר ריכוז, אי שקט, אלרגיות, נשירת שיער, גירויים עוריים ועוד.

הבדיקה הנהוגה לאבחון פרזיטים שונים הינה בדיקת צואה, הנשלחת לאבחון מעבדתי. זיהוי הגורם הספציפי יוכל לתרום לטיפול יעיל וקצר מועד, אשר יעלה את איכות חייו של המטופל ויסייע לו באיזון מחודש של מרכיבי גופו.

באופן רגיל, אצל אדם בריא, קיימים מגוון פרזיטים, ויש האומדים ומעריכים את מספרם במספר טריליונים. על פי רוב, הם מסייעים לגוף במגוון תפקודים כמו יצירת ויטמינים, שמירה על היגיינת המעי, ומונעים את התרבותם של קבוצת חיידקים מזיקה כך שהם שומרים על פלאורה מאוזנת במעי.

עירעור האיזון יבוא לידי ביטוי במצבי מחלה, או כאשר מערכת החיסון הינה ירודה (כתוצאה ממחלה כלשהי, לחץ וגורמי מתח יומיומיים, תרופות, דיאטה לא מאוזנת או לא עשירה מספיק בוויטמינים ועוד).

ייחודה של פטריית הקנדידה

ייחודה של הפטרייה ומגוון הדיונים אשר נערכו עליה, הוא באופן ההתייחסות אליה. הרפואה הטבעית המשלימה מתייחסת אל הקנדידה כאל מחלה אפידמית של העולם המערבי.

הסיבה לתחלואה הרבה, לדידה, היא אכילת מזון מתועש, בשר לא מבושל, מזון מהיר, השימוש המאסיבי באנטיביוטיקה, אורח חיים לחוץ ומהיר ועוד תחלואים של העולם המודרני. בניגוד לכך, טוענים הרופאים הקונבנציונליים, כי פטרייה זו לא אחראית על כל אותם תסמינים וסימפטומים המיוחסים לה, ולכן היא אינה דורשת טיפול מיוחד.

דיון זה התפתח על רקע העובדה כי לא ידוע על תפקיד מיוחד של הקנדידה, מעבר לעובדה כי נמצאו מאות זנים שלה, באיזורים שונים של הגוף, כמו מערכת העיכול, חלל הפה ובנרתיק האישה. החשש הקיים בסוג פטריה זו, בשונה מפטריות אחרות, הוא באופן נדידתה בין האיברים השונים, וביכולתה לתרום ולגרום למגוון תסמינים, אשר ממבט ראשון נדמים כלא קשורים לנוכחותה. באופן מפתיע, למרות שהיא עשויה להיות מטופלת במגוון טיפולים נוגדי פטריות, פעמים רבות, הטיפול אשר ייקבלו החולים ייתבסס על אנטיביוטיקה.

הגורמים לנוכחותה הרבה בקרב אוכלוסיית העולם המערבי

 רבים מהרופאים מאשימים את תחלואי העולם המודרני ביכולת התפשטותה של הפטרייה, עד כדי אפידמיה. תלונה זו גובתה גם במחקרים אשר הבחינו כי במחלקות בתי חולים בהם השתמשו באנטיביוטיקה רבה לאורך זמן, חלה עלייה גם באוכלוסיית פטריית הקנדידה אצל החולים. ישנם אף רופאים ואנשי מקצוע הטוענים כי השלכותיה של הפטרייה אף משמעותיות יותר, ועלולות לגרום גם להופעת גידולים סרטניים.

מעבר לכך, הפטרייה נמצאה קשורה לתיעוש המזון בעולם המערבי, הכולל אכילת מזון נא ולא מבושל, מזוהם בתרופות, מעובד ועשיר בפחמימות ריקות במקום וויטמינים ומינרלים הכרחיים.

כאשר פטריית הקנדידה הופכת לכזו מהיותה שמר, היא מפתחת שורשים אשר מעבירים על גבם חלקי מזון בלתי מעוכל, חיידקים ופרזיטים בזרם הדם.

מצב זה עלול לגרום אף הוא למחלות שונות, אשר בחלקן הינן מחלות כרוניות, כמו סוכרת, תסמונת התשישות הכרונית, טרשת, אסתמה ועוד. למרות האבחון הקל יחסית של פטריית הקנדידה, היא אינה מקבלת את תשומת הלב או הטיפול הראוי לה, רק מעצם חוסר אמונתם של הרופאים הקונבנציונליים בקיומה או השפעותיה המרחיקות לכת.

רק במקרים נדירים, רושמים הרופאים טיפול נוגד פטרת, לאחר ראיות והוכחות חזקות. באופן כזה שונה הקנדידה מפרזיטים אחרים, כמו גם מחיידקים ווירוסים אשר מטופלים מיד עם איבחונם, באופן האגרסיבי ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קנדידה ופטריות אחרות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!