חיזוק הכבד והמערכת החיסונית בקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

האינטראקציה בין קנדידה לבין המערכת החיסונית היא חלק חשוב מתכנית הטיפול בקנדידה. מערכת חיסון חזקה היא קו ההגנה הראשון נגד יתר קנדידה, אך היא גם אחת המערכות הראשונות בגוף הפגיעה להתקפי קנדידה.

אך שיש לטפל במערכת החיסונית מפני הנזק הנגרם על ידי קנדידה, ואף לשמור עליה חזקה יותר מפני התקפי קנדידה לטווח הארוך.

מערכת חיסונית חלשה קשורה לעייפות ותסמונת המעי הדולף – קיימות מספר שיטות המסייעות לגוף להתמודד עם מחלות אלו ולבנות מחדש את המערכת החיסונית. אם לוקחים את התרופות, מבצעים מספר שינויים בשגרת היומיום ומאמצים אורח חיים בריא, ניתן לאפשר לגוף לבצע את התפקוד הדרוש על מנת להילחם בהתפשטות הקנדידה.

איך קנדידה משפיעה על מערכת החיסון?

המערכת החיסונית אינה רק איבר אחד כמו הלב או הכבד. היא מורכבת מאוסף איברים ומערכות שונים הפועלים יחד על מנת להרוג פתוגנים ולהגן על הגוף. כמעט כל חלק בגוף תורם משהו למערכת החיסונית, אז אם חלק ממנה מתחיל להשתבש, הבריאות נמצאת בסיכון.

קנדידה משפיעה על המערכת החיסונית במספר אופנים שונים. היא משפיעה על איזון צמיחת המעיים, גורמת לתסמינים כגון דליפת מעי, ועשויה להחליש את בלוטות האדרנל. להלן הסבר קצר לגבי כל אחת מהשפעות אלו.

חוסר איזון במערכת העיכול

מצב זה מתרחש כששמרי קנדידה מתחילים להשתלט על מערכת העיכול. עובדה שאינה נפוצה היא שהמעיים הם חלק מכריע ממערכת החיסון. מחקרים הראו כי מאזן בריא של חיידקים מסייע ללחימה במחלות זיהומיות.

אז כשהחיידקים "הטובים" מהווים את רוב אוכלוסיית המעיים, תאי קנדידה מושמדים במהירות גוברת. מצב זה משפיע ישירות על המערכת החיסונית. מסיבה זו, פרוביוטיקה היא חלק חשוב מכל תכנית טיפול בקנדידה.

תסמונת מעי דולף

מצב זה הוא דלקת המחלישה את דופן המעי, הנגרמת ברוב המקרים כתוצאה מיתר קנדידה. תאי השמרים של קנדידה מתחברים לקרום המעיים, חודרים לדם ומאפשרים לרעלי קנדידה וחלקיקי מזון להימלט.

מצב זה מעורר דלקת ותגובה חיסונית חזקה. אלו הן תגובות אלרגיות המפעילות לחץ על בלוטת יותרת הכליה והמערכת החיסונית, חלקי הגוף האחראים על הדיפת קנדידה.

עייפות יותרת הכליה

עייפות יותרת הכליה מתרחשת כשבלוטות יותרת הכליה חוות לחץ במשך תקופות ארוכות. מצב זה נוצר כתוצאה מלחץ נפשי עז, שימוש ממושך בקפאין, ובעיות שינה, המחלישים את האדרנל. התפשטות קנדידה ארוכת טווח אחראית לאותם מצבים בדיוק.

בלוטות אלו חיוניות לשמירת רמות ההורמון בגוף, אשר מסדיר מצבים כגון מטבוליזם ומערכת הלב וכלי הדם. יתר עייפות האדרנל מחליש את המערכת החיסונית ומוביל לתחושת עייפות שפשוט אינה נעלמת.

תוספי תזונה המשפרים את המערכת החיסונית

פרוביוטיקה

סבב פרוביוטיקה באיכות טובה מסייע להדיפת קנדידה, בנוסף לשחרור כמויות קטנות של חומצה לקטית לשמירת הרמה הנכונה של חומציות מעיים.

מחקר שנערך בשנת 2009 באוניברסיטת פנסילבניה מצא שאיזון בריא של חיידקים במעיים מגביר את תפקוד המערכת החיסונית. המדענים הראו כי רמות נורמאליות של חיידקים מגבירים את יעילות תפקוד המערכת החיסונית, ומסייעים לגוף להילחם בפתוגנים.

ויטמינים לחיזוק המערכת החיסונית בקנדידה

ויטמין C מסייע עם יתר קנדידה בשלושה אופנים. ראשית, הוא מספק תמיכה באדרנלים, שני איברים קטנים החיוניים לחילוף החומרים ורמות תקינות של סוכר בדם. שנית, ויטמין C מגביר את תפקוד המערכת החיסונית ומעניק לגוף את הסיכוי הטוב ביותר על מנתץ להדוף את שמרי הקנדידה. האופן השלישי הוא סיוע להגברת חומצת הבטן, אשר מאט את יתר הקנדידה.

ויטמינים אחרים שיכולים לסייע כוללים ויטמיני A ו-E, כמו גם חומצה פנטותנית, ויטמין B5. ויטמין A מסייע לגוף להביס את הזיהום באמצעות השפעה על התאים, בעוד שמחקרים על ויטמין E הראו שהוא יעיל להגברת התגובה החיסונית.

תמיכת צמחי מרפא – ניתן להשתמש במספר תרופות צמחיות להפחתת הלחץ על המערכת החיסונית. שורש שוש הוא דוגמא טובה. יש להתייעץ עם הרופא טרם תחילת תכנית הטיפול. נטילת אכיניצאה מעוררת את ייצור תאי הדם הלבנים ומגבירה את התנגדות מערכת החיסון לשמרי קנדידה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

חיזוק הכבד והמערכת החיסונית בקנדידה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!