סוגי תרופות הגורמות לקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

טיפול תרופתי ממושך עלול להוביל להופעת זיהום בקנדידה. בדרך כלל, מדובר בתרופות המדכאות את מערכת החיסון, ובכך מונעות מהגוף להתמודד עם הקנדידה בהצלחה וכתוצאה מופיע זיהום בקנדידה.

כאשר מערכת החיסון פועלת בצורה תקינה, היא אינה מאפשרת התיישבות של קנדידה או שגשוג הגורם לזיהום אלא שומרת את הקנדידה ברמה שאינה מזיקה לגוף.

לעומת זאת, שימוש קבוע בתרופות המדכאות את מערכת החיסון מגביר באופן משמעותי את הסיכון להופעת זיהום בקנדידה, אשר מתפתחת ללא כל בעיה וגורמת להופעת זיהומים קשים.

סטרואידים

סטרואידים הם תרופה נפוצה ביותר לטיפול במחלות דלקתיות, ואנשים רבים ברחבי העולם הסובלים ממחלות כרוניות משתמשים בהם על מנת להקל את הכאב ואת הביטויים הדלקתיים האחרים על רקע המחלה.

הסטרואידים גורמים לפגיעה קשה ביכולת החיסונית של הגוף, ובכך משמשים כתרופות אנטי דלקתיות.

הפגיעה במערכת החיסון גורמת למעשה לעצירת התהליך הדלקתי ולמניעת התפתחות הדלקת הגורמת לתסמינים רבים במחלות רבות.

עם זאת, שימוש ארוך טווח בסטרואידים גורם לתופעות לוואי קשות ביותר, אשר ביניהן התפתחות זיהומים בקנדידה בחלל הפה ובנרתיק.

הקנדידה מתפתחת מכיוון שבנוכחות הסטרואידים, מערכת החיסון חלשה מאוד ואינה מתפקדת כראוי, ולכן לא מצליחה להתמודד עם הקנדידה בצורה טובה. כתוצאה, מופיע ביטוי קליני של זיהום בקנדידה.

אנשים המשתמשים בסטרואידים לאורך זמן, נדרשים בדרך כלל לבצע צעדים מניעתיים להתפתחות קנדידה, כמו שימוש מניעתי בתרופות אנטי פטרייתיות, שטיפת הפה לאחר שימוש בסטרואידים בשאיפה והקפדה מחמירה על היגיינת העור.

כימותרפיה והקרנות

כימותרפיה והקרנות הם טיפול מקובל למחלות ממאירות, המשפר את השרידות של החולים בצורה משמעותית. לכימותרפיה וההקרנות תופעות לוואי רבות, אשר אחת מהן היא פגיעה קשה ביותר במערכת החיסון.

אנשים המטופלים בכימותרפיה, סובלים בדרך כלל ממערכת חיסון מוחלשת, ובסיכון מוגבר לפתח זיהומים.

בין הזיהומים המופיעים אצל חולים כימותרפיים, ניתן למצוא בשכיחות גבוהה מאוד את הקנדידה, המופיעה אצל חולים רבים המטופלים בכימותרפיה לאורך זמן רב.

לעומת הכימותרפיה הגורמת לתופעות לוואי סיסטמיות, ההקרנות גורמות בדרך כלל לתופעות לוואי מקומיות, ולכן הפגיעה במערכת החיסון תהיה מקומית בלבד. ולכן, בדרך כלל קנדידה מופיעה בפה ובוושט אצל אנשים המטופלים בהקרנות לראש, החזה והצוואר. במקרים אלה ההקרנות משפיעות על מערכת החיסון המקומית וגורמות להופעת הקנדידה.

תרופות מדכאות מערכת חיסון

במקרים של מצבים דלקתיים קשים ביותר או אצל חולים שעברו השתלת איברים, יש צורך להשתמש בתרופות המדכאות את מערכת החיסון.

במקרים אלה, מופיעה קנדידה בשכיחות גבוהה ביותר, על רקע הפגיעה הקשה ביכולת החיסונית של הגוף.

גלולות למניעת הריון

אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים להתפתחות קנדידה של הנרתיק הוא שימוש בגלולות למניעת הריון.

ידוע שרמת אסטרוגן גבוהה מגבירה את הסיכון לפתח זיהום פטרייתי בנרתיק, ולכן גלולות למניעת הריון המעלות את רמת האסטרוגן אצל הנשים המשתמשות בהן, מגבירות באופן משמעותי את הסיכון לפתח קנדידה בנרתיק.

יש לציין שהקשר בין גלולות לקנדידה ממוקד לקנדידה של הנרתיק, ונדיר לראות מקרים של קנדידה במקומות אחרים בגוף על רקע שימוש בגלולות למניעת הריון.

תרופות אנטי דלקתיות

מחקרים שונים הראו ששימוש כרוני בתרופות אנטי דלקתיות ממשפחת NSAID (כמו איבופרופן, וולטרן ואחרות) מגביר את הסיכון להופעת קנדידה במקומות שונים בגוף.

תרופות אלה גורמות להפחתת פעילות מערכת החיסון, ובשימוש כרוני בהן למשך שנים רבות ניתן לראות עליה בשכיחות מקרי הקנדידה.

יש לציין שמבין כל התרופות לטיפול בדלקת שצויינו, לתרופות ממשפחת ה-NSAID ההשפעה המועטה ביותר על הקנדידה, מכיוון שהן פוגעות בפעילות מערכת החיסון בצורה פחותה מאשר התרופות האחרות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

תרופות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!