טיפול באפטות בלשון כתוצאה מפטריית הקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

אפטות נחשבות לבעיות שכיחות מאוד שגורמות למטופלים רבים להגיע לבתי המרקחת מדי שנה בחיפוש אחר מזור. האפטות הן למעשה כיבים קטנים שצבעם לבן או צהוב שיכולים להופיע בכל חלל הפה לרבות על הלשון. לפי ההערכות נכון לכתיבת שורות אלה אדם אחד מכל חמישה סובל מאפטה אחת לפחות בחלל הפה או בלשון.

האם מדובר על אפטה או על פצע מסוג אחר?

ראשית חשוב לציין שלא כל פצע בלשון או בחלל הפה הוא אכן פצע מסוג אפטה. הזיהוי המדויק של הפצע צריך להתבצע על ידי רופא בלבד אך ישנם כמה סימנים שמסייעים לחולים להבחין בין אפטה לבין פצעים דומים שמזכירים אותה. בין היתר בדרך כלל לפני הופעת האפטה מרגישים מעין תחושת עקצוץ באזור שבו היא עתידה להופיע. למעשה אלו שסובלים מאפטות באופן כרוני מעידים לא אחת כי הם יודעים מתי עתידה לצוץ אפטה חדשה והיכן לפי תחושת העקצוץ המקדימה. בנוסף לכך לאפטה יש מראה אופייני מאוד שהחולים כבר לומדים להכיר די מהר.

הגורמים המרכזיים לאפטות

גם במידה ומדובר על אפטה בוודאות מוחלטת, הרי שלא תמיד בטוח שמקור האפטה הוא בהתרבות לא פרופורציונאלית של פטריית הקנדידה.

ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של גורמים שונים שעלולים להוביל להתפתחות של אפטה בלשון או בחלל הפה מלבד קנדידה להלן:

  • טראומה מקומית – פגיעה ברקמת הלשון בעקבות נשיכה בעת לעיסת המזון, מגע עם נוזל חם מאוד או מזון חם מאוד שהוביל לכוויה, שימוש לא נכון בשיניים תותבות, שריטה חזקה של הגשר בשיניים ועוד.
  • בעיות תזונה – מחסור כרוני ברכיבי תזונה מסוימים כמו למשל ויטמין C יכול לבוא לידי ביטוי באפטות בחלל הפה ובלשון וישנם גם אנשים שסובלים מאפטות בעקבות חשיפה לרכיבי מזון מסוימים.
  • תרופות – אפטות נכללות על רשימת תופעות הלוואי של מגוון תרופות ידועות שנמצאות בשימוש נרחב כמו למשל נוגדי דלקת שאינם סטרואידים, חוסמי ביתא ועוד.
  • מצבים נפשיים – בזמן מצבי מתח או לחץ ממושכים ישנם אנשים שנוטים לפתח אפטות.
  • גנטיקה – כיום ידוע כי ישנם אנשים שסובלים מנטייה גנטית לפתח אפטות בפה.

מה יש לעשות במקרה של הופעת אפטות בלשון על רקע של קנדידה?

במידה והקנדידה הצליחה לשגשג ולהשתלט על אזור הלשון וכתוצאה מכך החולה החל לסבול גם מאפטות בלשון, הטיפול צריך להתחלק לשני חלקים – החלק הראשון הוא הטיפול הסימפטומטי באפטות והחלק השני הוא הטיפול בגורם הראשוני לבעיה, קרי השגשוג של הקנדידה.

ישנו מגוון רחב ביותר של תכשירים המיועדים עבור חולים שסובלים מאפטות אך לא כל חומר בהכרח מיועד עבור חולים שסובלים מאפטות בלשון על רקע של קנדידה. ישנם תכשירים שניתן להשיג אך ורק במרשם רופא וישנם שניתן להשיג גם ללא מרשם.

בין יתר התכשירים המומלצים עבור החולים יש להזכיר מגוון של משככי כאבים ומאלחשים מקומיים שחלקם לא מתאימים לשימוש בילדים וחלקם כן מתאימים.

רוב התכשירים שמיועדים עבור הסובלים מאפטות מכילים חומרים נוגדי דלקת, חומרי אלחוש והרגעה, חומרים קוטלי חיידקים שמטרתם למנוע את זיהום האפטה, חומרים אנטיספטיים ועוד.

טיפול בקנדידה

הטיפול בקנדידה הוא טיפול שצריך להיות מקיף ככל האפשר. ראשית יש לאבחן כי אכן האדם שמציג את האפטות בלשון אכן סובל מהן על רקע של זיהום קנדידה ולאחר מכן יש לאבחן את סוג הקנדידה הספציפי שהוא סובל ממנו.

השלב הבא כולל טיפול שמתמקד מצד אחד בשיקום של פלורת המעי, מצד שני בהרעבת הפטרייה ומצד שלישי במלחמה בה.

ללא טיפול מקיף ועקבי, אינטנסיבי וקפדני, לא ניתן להילחם בקנדידה בהצלחה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!