תרופות לטיפול בפטריות וקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

פטרייה נגרמת בגלל זיהום המופיע על העור או בתוך הגוף. היא גדלה באזור המציע לה מרחב צמיחה. בדרך כלל תופיע הפטרייה אצל אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה.

עיקר האזורים היוצרים תשתית "טובה" להתפתחות הפטריות, יהיו אצבעות הרגל, הנוטות לסבול יותר מחום וזיעה.

התרופות המומלצות לקטילת פטריות הן ניזורל ופלוקונזול.

פלוקונזול

פלוקונזול הוא תרופה אנטי פטרייתית המונעת צמיחה של פטריות על ידי מניעת ייצור קרומים המקיפים את התאים הפטרייתיים. היא מיועדת לטיפול בזיהומים פטרייתיים הנגרמים על ידי קנדידה והממוקמים בנרתיק, בפה ובוושט. יעילות נוספת של התרופה יכולה להתאים לטיפול בזיהומים בדרכי השתן, דלקת ריאות וזיהומי הצפק.

עוד משמש הפלוקנזול גם לטיפול בדלקת קרום המוח ולשם מניעה של זיהומי קנדידה בקרב חולים שטופלו בכימותרפיה או עברו הקרנות לאחר השתלת מח עצם.

פלוקנזול מופרש בחלב אם, ולכן אינו מומלץ בעת הנקה.

תופעות הלוואי הנפוצות של תרופת הפלונקזול כוללות כאבי ראש, בחילות וכאבי בטן. תופעות לוואי אחרות יכולות להופיע בצורת שלשול, הפרעות בעיכול, סחרחורות, פריחה, וטעם לוואי בבליעה. רק לעיתים נדירות יופיעו תגובות אלרגיות חמורות כגון התנפחות רקמות או תפקוד לקוי של הכבד.

למיסיל

למיסיל (טרבינאפין), הוא תרופה אנטיביוטית נגד פטריות. הוא משמש, בין היתר, לטיפול בזיהומים הנגרמים על ידי פטרייה והמשפיעים על הציפורניים. הטיפול בלמיסיל עשוי להימשך מספר חודשים עד לקבלת מראה רגיל של הציפורניים.

סכנה אפשרית הטמונה בנטילת למיסיל היא פיתוח נזקים חמורים לכבד. יחד עם זאת חשוב לציין, כי רוב המטופלים שהגיעו לבית החולים בעקבות טיפול של למיסיל, כבר היו במצב רפואי חמור עוד לפני נטילת התרופה.

לכן, לפני השימוש בלמיסיל, יש להיוועץ ברופא וליידע אותו על מחלת כבד או מחלת כליות באם המטופל סובל מהן.

גם הלמיסיל וגם הפלוקנזול אסורים לשימוש אצל ילדים מתחת לגיל 12.

קנדידה

קנדידה היא מיקרואורגניזם הממוקם באזורים האחוריים של הפה, הגרון המעיים (שם היא "פורחת") ואברי המין הנקביים.

היא עלולה לסכן את המערכת החיסונית על ידי שחרור עשרות רעלים בגוף. צריכת מזונות ממותקים עוזרת לקנדידה "לשגשג". תרופות מיוחדות לטיפול בקטילת פטריות, כגון הלמיסיל והפלונקזול יעילות לטיפול בקנדידה.

לקנדידה יש פוטנציאל להכפיל את עצמה בתוך זמן קצר מאוד, ובכך היא מאתגרת את מערכות ההגנה של המערכת החיסונית. התוצאה היא לעיתים קרובות זרם רציף של זיהומים באזור של האוזן התיכונה, אשר הקנדידה נוטה "להתיישב" בקרבתה.

הטיפול לחיסול הקנדידה מושתת בעיקר על ביטול כל המזונות אותן היא צורכת על ידי ביצוע דיאטת קנדידה. רק אז יכול הגוף לחזור לאיזון שלו ולאכלס מחדש את המעיים עם חיידקים טובים שמזינים אותה. הטיפול עשוי לקחת מספר חודשים, אבל ליתרונותיו יש השפעה עצומה על איכות החיים.

*

פטריות מופיעות במקרים בהם סובל המטופל מתת תזונה, או מגורים בתנאים לא אופטימאליים חשופים לזיהומים. יחד עם זאת, גם העולם המערבי, המאופיין בתנאי חיים באיכות טובה או גבוהה, מאופיין בתופעת הפטרת.

קרמים ומשחות התגלו כמועילים לטיפול בפטריות. הקרמים עדיפים לשימוש בגלל התחושה השמנונית שלהן, אך המשחות יעילות יותר לטיפול. הן גם מסייעות להחזיר את העור למצב הנורמאלי שלו במהירות גדולה יותר.

אין להפסיק את הטיפול לפני סיומו המלא. יש להקפיד ולמרוח את התרופה לכל אורך הזמן עליו המליץ הרופא. בדומה תופעות הנגרמות בשל הפסקת טיפול אנטיביוטי באמצע, גם כאן, אם יופסק הטיפול לפני סיומו המלא, תחזור הפטריה.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!