משחות וקרמים לטיפול בפטריות

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

המקור לזיהומים המופיעים בכף הרגל, בעור או בציפורניים, נעוץ בדרך כלל בהופעת פטרייה. פטרייה היא ירק פרימיטיבי. שחי באוויר, באדמה, בצמחים ובמים. חלקן יכולות לחיות אף בתוך גוף האדם.

אצל חולי איידס, אנשים שנוטלים אנטיביוטיקה, סובלים מסוכרת, נוטלים סטרואידים או מטופלים בכימותרפיה, קיימת סכנת חשיפה לקבלת זיהום פטרייתי כמו קנדידה יותר מאחרים. במקרים כאלה יכולים הזיהומים הפטרייתיים להיות בגדר סכנת חיים.

ניתן להשתמש במגוון נרחב של משחות וקרמים דוגמת טריקונזול או אגיסטן, לשם טיפול במספר זיהומים פטרייתיים של העור.

כל קרם נגד זיהומים מכיל מספר חומרים פעילים, וכל זיהום מגיב אחרת לתרופות השונות. הקרם לשימוש נגד זיהומים עוזר להיפטר מהנגעים במהירות וביעילות.

הטיפול התרופתי יתחיל באמצעות משחות וקרמים רפואיים, ויתבצע ישירות על האזור הנגוע. קיימות גם תרופות אוראליות נגד פטריות, המיועדות לטיפול בזיהומים חמורים.

יש להישמר ממשחות הנמכרות באופן זמין לכל דורש, ללא מרשם, מאחר ויעילותן מעולם לא הוכחה.

במקרים של ציפורניים נגועות, יש לקבל מרשם רפואי לטיפול באמצעות כדורים לבליעה, דוגמת ספורנוקס, למיסיל, ועוד.

דוגמאות לטיפול יעיל במחלות עור

טריקונזול

הטריקונזול משמש בעיקר לשם טיפול בדלקות דרכי הכיב באברי מין, אבל יכול להתאים גם לזיהומים רבים אחרים.

רק רופא מוסמך יכול לקבוע את מינון נטילת הטריקונזול, יש לבלוע אותו בעזרת נוזלים רבים, על קיבה ריקה או במהלך הארוחה. אין להשתמש בתרופה זו במהלך היריון ותקופת הנקה.

טריקונזול הורג מגוון רחב של חיידקים המתפתחים לזיהומים בעיקר אצל נשים, אך יכול להתרחש גם אצל גברים באופן סמוי. לכן, וללא קשר אם יש או אין הופעת תסמינים, אם אדם סובל מהחיידק, עליו ליידע על כך את שותפיו ליחסי המין לפני ביצוע האקט.

לטריקונזול יש יחסית מעט תופעות לוואי. חלק מהמשתמשים מתלוננים על כאבי בטן, בחילות ותסמינים אחרים הקשורים למערכות עיכול כגון טעם מוזר בפה. צבע השתן עלול להתכהות, אך באופן כללי מדובר בתופעות בלתי מזיקות.

באינטראקציה עם אלכוהול, יכול הטריקונזול בו זמנית לגרום לתגובה גופנית חזקה ולא נעימה. לכן נבון יהיה להימנע לחלוטין מאלכוהול במהלך טיפול מתמשך, ואף מספר ימים לאחר סיום הטיפול.

ספורנוקס

תרופה זו נמנית על הדור החדש. יעילות הספורנוקס נמדדת ביכולת שלה לכסות מגוון רחב של פטריות שונות, ומומלץ ליטול אותה אחרי הארוחה.

קיימים שני אופנים לנטילת ספורנוקס: שני כדורים ביום, במינון כולל של 200 מ"ג ליום, לתקופה של ארבע חודשים לפחות. או ארבעה כדורים ליום, בבוקר ובערב, במינון כולל של 400 מ"ג ליום לתקופה של שבוע.

הטיפול בספורנוקס נעשה בהפסקות ולסירוגין, על מנת לבדוק את יעילותה. יתרון התרופה טמון בכך שהיא נשארת למשך מספר חודשים בתוך חומר הקרן של הציפורן.

תופעות הלוואי שעלולות להיגרם בעקבות נטילת ספורנוקס יכולות להופיע בצורת כאבי בטן, כאבי ראש, עייפות, פריחות ועוד. מדובר בתופעות לוואי קלות ולא משמעותיות שניתן לטפל בהן בקלות.

*

חשוב לדעת כיצד להבחין בין סוגי פטריות הממוקמות על העור ואשר גורמות לדלקות מסיבות שאינן סיבות זיהומיות, שכן אז הטיפול הדרוש שונה לחלוטין. האבחנה להבדלים אלו נעשית באמצעות המראה הקליני של העור. במקרים מסוימים יש צורך להיעזר בבדיקה מיקרוסקופית.

ניתן להשיג היום מגוון רחב של משחות וקרמים לטיפול בפטריות, על מנת לקבל את הטיפול היעיל ביותר להרגעה. את המשחות והקרמים מורחים על האזורים הנגועים לתקופה של 10 ימים לפחות.

סברה שגויה וחסרת בסיס נפוצה טוענת שתרופות לטיפול בפטריות עלולות להיות מסוכנות לבריאות ולכבד. אין בסיס לטענות אלו ובכל מקרה, ללא היוועצות ברופא וקבלת מרשם, מוטב שלא להתחיל בטיפול.

 

ראו גם:

מחקר ישראלי גילה שהומאופתיה יכולה להעלים קנדידה – קריאה ביקורתית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קרם

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!