קנדידה וקיום יחסים

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה בנרתיק היא זיהום שמרים הגורם לבעיות מטרידות. היא נגרמת כתוצאה מחוסר איזון בנרתיק, ומתבטאת בתסמיני גירוד וצריבה של הפות. זיהומים בנרתיק נגרמים כתוצאה מגידול יתר של פטריית קנדידה.

לא כיף. אך רוב הנשים חוות זיהום זה בשלב כלשהו בחייהן, ולעיתים מדובר בתסמינים חוזרים ונשנים. השאלה הגדולה היא האם יש לחדול מקיום יחסי מין במצב של קנדידה בנרתיק. מבחינה טכנית, התשובה היא כן, אך למעשה מדובר במצב מורכב יותר.

מצבים רבים גורמים לפגיעות לקנדידה בנרתיק, כגון גיל המעבר, סוכרת, או סבבים מרובים של מרשמי אנטיביוטיקה. אך יש לזכור שכל אישה עלולה לסבול מקנדידה בנרתיק, ואין מדובר במצב בו יש להתבייש. בנוסף, רוב המקרים קלים לטיפול, ורוב הטיפולים זמינים בבתי המרקחת, אך לפני הכל מומלץ להתייעץ עם הרופא, במיוחד כשמדובר במקרה ראשון, או בקנדידה חוזרת.

לא כיף, לא נוח, לא מסוכן, אך מומלץ להימנע

זיהום קנדידה אינו מצב מסכן חיים, אך עדיין אין פירוש הדבר שקיום יחסי מין בתקופה זו הוא רעיון טוב. מבחינה רפואית, ניתן לקיים יחסי מין גם במצב של זיהום נרתיק, אם הגורם אינו זיהום המועבר באמצעות מגע מיני.

מה שבאמת מונח על כף המאזניים הוא רמת הנוחות. יחסי המין עשויים להיות לא נוחים, ואף כואבים, במצב של קנדידה פעילה בנרתיק. אז הסקס כנראה לא יהיה כיף בתקופה זו, במיוחד אם אישה חשה מבוכה. ולמרות שלא מדובר במחלה מדבקת, עדיין ניתן להעביר קנדידה באמצעות יחסי מין.

השפעת קנדידה על השותף ליחסי מין

זיהום קנדידה אינו ניתן להעברה באמצעות מגע מיני, אך מגע באיברי מין במצב של כמות גדולה של שמרים או חיידקים, עשוי להשפיע על האיזון הטבעי של הגוף, היות והחיידקים מועברים במהלך קיום יחסי מין. יתכן שהנגיף המוחלף בין בני הזוג, במיוחד כשמדובר בשותפים חדשים ליחסי מין, עלול לגרום לגידול יתר של החיידקים הגורמים לקנדידה בנרתיק.

למרות שהסיכון להעברת הזיהום נמוך, כ-15% מהגברים חווים פריחה מגרדת על הפין כתוצאה מקיום יחסי מין שאינם מוגנים עם אישה שיש לה קנדידה בנרתיק. במצב זה, בן הזוג צריך להתייעץ עם רופא.

בקיום יחסי מין לסביים, בת הזוג עשויה להיות בסיכון להעברת הקנדידה, ועליה להיבדק ולקבל טיפול אם היא מפתחת את התסמינים. מסיבה זו, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין עד השלמת מהלך הטיפול והפסקת הזיהום.

נתונים מפתיעים

אם מדובר בזיהומי קנדידה חוזרים, קיימים נתונים מעניינים נוספים אותם יש לקחת בחשבון. מחקר שנערך בשנת 2003 על ידי אוניברסיטת מישיגן, שעקב אחר כמעט 150 נשים, בחן את הקשר בין יחסי מין לזיהומי קנדידה.

הקשר העיקרי אותו מצאו המדענים היה הקשר בין זיהומי רוק וקנדידה, כך שלקיקה עשויה לגרום להעברת קנדידה.

המדענים אינם בטוחים ממש בקשר לסיבה, אך סבורים שהקשר עשוי להיות טמון באיזון העדין של חיידקים בנרתיק, היות ותופעות שטיפת איברי מין עם רוק, בין אם מדובר בקיום יחסי מין עם גבר או אישה, עלול להפריע לאיזון זה. מדובר במחקר אחד בלבד, אך מומלץ לזכור את המידע למקרה שתתרחש התפרצות קנדידה נוספת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!