האם קנדידה יכולה להוביל לירידה במשקל?

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה היא שמרים טבעיים במעיים, וחיונית לעיכול בריא. במצב יתר שלה, היא עשויה להוות מחסום משמעותי לירידה במשקל, וליצור בעיות עם תפקוד מערכת העיכול המתבטאות בגזים, נפיחות וחילוף חומרים משובש, לצד תסמינים מערכתיים, חלקם נפוצים וחלקם פחות כגון עייפות, כאבי ראש, ערפול מוחי ותסמיני בלוטת התריס.

כשבוחנים את הקשר בין קנדידה ועלייה במשקל, הדבר הראשון עליו יש לתת את הדעת הוא מקור הדלק לשמרים, ובהמשך לקנדידה. שמרים ניזונים מסוכר, כמקור דלק מועדף. בהמשך, אדם עם יתר שמרים בכבד, משתוקק לסוכרים ופחמימות, היות ואלו הם החומרים להם משתוקקים השמרים.

השפעת הסוכרים והפחמימות על קנדידה

חלק מהדילמה היא שתופעת הסוכר והפחמימות פועלת כמלכוד 22. שמרים ניזונים מסוכר, ותזונה גבוהה בסוכרים ופחמימות מנציחה יתר קנדידה. זהו מחזור אותו קשה לשבור. בנוסף, שמרים משתוקקים לכמויות המגדילות אותם, כגון אלכוהול, המכיל סוכר, שמרים, ומצבור קלוריות ריקות. אנשים רבים משתוקקים ליין או בירה, לא בגלל בעיות שתייה, אלא עקב יתר שמרים. מזונות גבוהים בשמרים עלולים להוות אף הם את הגירוי כגון חומץ, פטריות, ולחמים.

טיפול אנטי פטרייתי מרסן את התשוקה לסוכרים, פחמימות ואלכוהול, ויעיל בבקרת משקל תקין. בנוסף, טיפול במצב יתר של שמרים מסייע להפחתת נפיחות במעיים ועלייה במשקל, גם אם איןן זה שומן גוף אמיתי.

שיבוש בקליטת חומרים מזינים

יתר קנדידה כולל אף בעיות בקליטה נאותה של חומרים מזינים. מצב זה מזוהה כ"מעי דולף", כלומר, הפער בין התאים במעי מתרחב, ומוביל למצב בו חומרים מזינים אינם נקלטים היטב, כמו גם למצב בו מולקולות מזון גדולות יותר מהרגיל בורחות לתוך זרם הדם ומעוררות תגובות חיסוניות ודלקת.

טיפול ביתר קנדידה מתבצע באמצעות תזונה מאוזנת הכוללת שינויים תזונתיים מתונים, בשילוב עם תרופות אנטי פטרייתיות, כולל תרופות צמחיות ותרופות מרשם חזקות. אנשים רבים מגלים שברגע שמצב יתר השמרים מטופל, התשוקה לסוכרים ופחמימות מופחתת והירידה במשקל פשוטה וקלה בהרבה.

שמרים ומערכת העיכול

שמרים מהסוג השייך לקנדידה, שהיא אם כל הפטריות, עלולים לגרום לדלקות שונות בגוף. קיימים כ-46 מינים שונים של שמרים, והסוג הנפוץ ביותר הוא שמרים המכונים קנדידה אלביקנס.

במקרים רבים, הם נמצאים בגוף מבלי לגרום למחלה, אך במקרים מסוימים, מתעוררים מצבים המפעילים את השמרים עד להכפלתם וגרימת מחלות. מצבים אלו מובילים לחולשת המערכת החיסונית, חוסר איזון חומציות במערכת העיכול, או שינויים ב-pH של כל מערכת איברים אחרת.

יתר שמרים עשוי להתרחש בכל מקום במערכת העיכול, החל מחלל הפה ועד למעי הגס. זיהומים אלו שכיחים בקרב אנשים הסובלים מדיכוי מערכת החיסון, כגון במחלת איידס ובקרב אנשים הנוטלים תרופות לדיכוי מערכת החיסון.

זיהום שמרים בקיבה עלול לגרום לאובדן משקל יתר. צמיחת הפטרת מסיטה את חוסר האיזון של pH בבטן, הרחק מסביבה חומצית. אנזימי העיכול בקיבה ובמעי הדק זקוקים לסביבה חומצית לעיכול מזונות. השמרים משבשים עיכול תקין, וגורמים לאובדן משקל בריא.

אתר 2b-bari מציע מגוון דרכים לירידה בריאה במשקל.

טיפולי קנדידה

תרופות אנטי פטרייתיות הן גורם נוסף המשפיע על הירידה במשקל אצל אדם הסובל מקנדידה. תרופות אלו כרוכות במערך תופעות לוואי כגון בחילות, הקאות, שלשולים והרעלות כבדות. שימוש ממושך בהן עלול לגרום לאובדן משקל בריא.

במקרים רבים, יש להקפיד על תזונה המיועדת להרעבת השמרים מחומרי המזון הדרושים להם. תזונה זו אינה מאפשרת צריכת סוכר, קמח מעובד, מוצרי שמרים, אלכוהול, קפאין, וירקות עמילניים. מוצרים אלו עשירים בקלוריות והסרתם מהתזונה מובילה להתפוגגות הזיהום, כמו גם אובדן משקל משמעותי.

הרזיה בריאה בהקשר קנדידה היא פתרון טוב, כשהירידה במשקל נובעת מיתר שמרים במערכת העיכול. הרופא ייעץ לגבי שיטות לחיזוק המערכת החיסונית, באמצעות תרופות, תוספי תזונה, תזונה בריאה, פעילות גופנית או שילוב של שיטות אלו. הטיפול משתנה בהתאם למצב האישי. במקרה של תופעות לוואי מהתרופות, הרופא ישנה את המינון או את התרופה האנטי פטרייתית הפרטנית, עד למציאת פתרון יעיל באופן אישי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!