יין עוזר להתמודד עם קנדידה ובעיות עיכול נוספות? מחקר קבע שכן

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

שתיית כוס יין אדום אחת ליום אינה קשורה לטעם טוב בלבד עבור אנשים רבים, אלא גם ליתרונות בריאותיים הקשורים לחיידקים המצפים את המעי הגס. מחקר ספרדי חדש מוכיח כי שתיית כוס יין אדום אחת ליום, משנה את תמהיל החיידקים הטובים והרעים הנמצאים בדרך כלל במעי הגס, באופן המועיל לבריאות.

חיידקים נשמעים אולי כמו דבר רע, כשהם נמצאים במערכת העיכול, אך תמהיל מאוזן שלהם מסייע באופן משמעותי לעיכול מזון, הסדרת תפקוד המערכת החיסונית, וייצור ויטמין K, המשמעותי להתקרשות הדם.

תוצאות המחקר הצביעו על ראיות לפיהן מרלו ויין אדום המכיל רמות נמוכות של אלכוהול, משפיע באופן חיובי על חיידקי המעיים, והמדענים סבורים כי לא האלכוהול הוא שהוביל להשפעות חיוביות אלו, אלא תרכובות הפוליפנול הנמצאות ביין.

פוליפנולים הם תרכובות המבוססות על צמח מועיל הנמצא במגוון נרחב של מזונות ומשקאות. מלבד ענבים אדומים, פירות וירקות אחרים הם מקורות עשירים בפוליפ נולים, כגון קפה, תה, שוקולד, וחלק מהאגוזים.

מחקרים קודמים קבעו שתכולת הסוכרים הנמצאים ביין אדום, מגבירה את הקנדידה. לכן ביקש מחקר זה לבדוק אם שתיית יין אדום זהה להשפעת צריכת מוצרים פרוביוטיים, שאכילתם מסייעת לקידום צמיחת חיידקי המעיים הטובים.

יין אדום

במחקר קטן זה, שפורסם בכתב העת האמריקאי לתזונה רפואית, המדענים עקבו אחר עשרה גברים בריאים בגיל העמידה. במשך השבועיים הראשונים של המחקר, הגברים לא שתו יין ולא צרכו מקורות אחרים של אלכוהול.

לאחר מכן הם התבקשו לשתות יין אדום מידי יום, בשלוש תקופות בנות עשרים ימים בכל פעם, במהלכן שתו יין אדום מסוג מרלו, יין אדום בעל רמות נמוכות של אלכוהול, ומנת ג'ין. בניגוד ליינות האדומים, ג'ין אינו מכל פוליפנולים, כך שמשקה זה שימש כמקור השוואה.

לאורך כל תקופת המחקר, המשתתפים התבקשו שלא לשנות את תזונתם או הרגלי הפעילות הגופנית שלהם. הם התבקשו גם שלא לשתות אלכוהול נוסף. המדענים ביצעו בדיקות דם, שתן ודגימות צואה מכל משתתף, וגם לחץ הדם שלהם נמצא במעקב.

ממצאי המחקר הראו כי איזון חיידקי המעיים הושפעו באמצעות שתיית מרלו או יין אדום נמוך ברמות אלכוהול. בשני המקרים, לא נמצאו אחוזים גדולים יותר של חיידקי מעיים מועילים. לאחר שתיית המשקאות העשירים בפוליפ נולים, הגברים סבלו גם מלחץ דם נמוך, כמו גם מירידה ברמות הטריגליצרידים, הכולסטרול הרע, ומדד הדלקת.

המדענים סבורים כי מחקר ראשוני זה מוכיח כי צריכה קבועה ומתונה של יין אדום עשויה להיות בעלת השפעה ראויה לציון על צמיחת חיידקי המעיים.

מתנגדי המחקר

מומחי בריאות רבים מערערים על תוקף תסמונת קנדידה כאבחנה רפואית, לדבריהם, לא קיימים מחקרים מדעיים המצביעים על המצב כעל מצב רפואי אמיתי. הגבלת צריכת אלכוהול והפחתת סוכרים מהתפריט מסייעת לירידה במשקל או שיפור מצב הרוח, אך תזונת קנדידה, לדעתם, אינה משפיעה על אוכלוסיית החיידקים במעיים. לכן יש להתייעץ עם רופא לגבי השפעת צריכת יין אדם על הבריאות האישית בכלל ותסמיני הקנדידה בפרט.

ראו גם:

8 המיתוסים הנפוצים לגבי קנדידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!