פטריית הקנדידה ואלרגיית מזון

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

כאשר אדם מתמודד עם אלרגיות למזון, המצב עשוי להיות קשור ליתר קנדידה בגוף. בדרך כלל לא קל לאדם הסובל מקנדידה ליצור חיבור זה, אך אלרגיות לגלוטן ומוצרי חלב קשורות לקנדידה, הנגרמות כתוצאה ממחלה הנקראת תסמונת מעי דולף, שמתרחשת על ידי קנדידה. החדשות הטובות הן שניתן לנקוט במספר צעדים לריפוי ואף ביטול חלק מהרגישויות למזון.

קנדידה ותסמונת מעי דולף

תסמונת זו היא חולשה ודלקת בדופן המעי, ומתרחשת כתוצאה ממספר גורמים, כולל חומרים משלשלים חזקים, עודף תבלינים ויותר מידי קפה. במצב של קנדידה, הגורם הוא שמרי קנדידה, ובמצב יתר שלה, שמרי התאים מתחברים לדפנות המעיים, וחודרים דרך הקרום למחזור הדם.

כשתאי קנדידה וחלקיקי מזון חודרים למערכת הדם, הם מעוררים תגובה חיסונית חזקה בגוף וגורמים לדלקת בדופן המעי. אלו הם חלקיקים זרים שאינם שייכים לדם, והמערכת החיסונית מגיבה במהירות להשמדתם באמצעות שליחת תאים חיסוניים מיוחדים הידועים כמקרופאגים.

המערכת החיסונית יוצרת נוגדנים מוכנים לפעם הבאה בה יופיעו תאים אלו, ולכן בפעם הבאה שאדם יאכל מזון מסוים הגורם לתגובה אלרגית, תופעל בגופו תגובה חיסונית. רגישות יתר זו של המערכת החיסונית מתחילה אלרגיות.

תגובות אלרגיות אלו מפעילות לחץ על בלוטת יותרת הכליה והמערכת החיסונית, חלקי הגוף החיוניים להדיפת קנדידה. כך שאם אדם שולט בתסמונת המעי הדולף, המצב עשוי באמת בסופו של דבר להחמיר יותר את הקנדידה.

טיפול בתסמונת מעי דולף

אלרגיה למזון עשויה להיות תסמין של מערכת יחסים בין קנדידה ותסמונת מעי דולף, כך שיש לטפל בגורם הבסיסי, ולהקפיד על תזונת קנדידה להפחתתה ושחזור שלמות דפנות המעיים. יחד עם זאת, קיימים מספר צעדים אחרים בהם ניתן לנקוט על מנת לסייע למצב.

ראשית, יש להימנע ממספר דברים המציבים לחץ נוסף על דפנות המעיים והגברת הדלקת. אלו כוללים הימנעות ממשלשלים חזקים; הימנעות מאכילת תבלינים חזקים; והימנעות מקפאין.

שנית, הגברת צריכת סיבים מסיסים מסייעת באופן משמעותי. הם מעבירים פסולת דרך המעי במהירות רבה יותר ומפחיתים את הסיכויים לדלוף לזרם הדם. קליפות פסיליום, שעועית יבשה, אפונה, סובין, ושיבולת שועל הם דוגמאות טובות. מומלץ אף לאכול יותר ירקות גולמיים היות ובישול נוטה להפחית את תכולת הסיבים.

שיטה נוספת היא מהלך הנקרא "תזונת הסיבוב", שפירושו פשוט הקפדה על פער של מספר ימים בכל פעם בה אוכלים מזון מסוים. לדוגמא, ייתכן שלאדם יש אלרגיה לדגנים, עימה הוא מתקשה להתמודד. כשהוא מפסיק את אכילת הדגנים למספר ימים, הוא מעניק בכך הפסקה למערכת החיסונית ומפחית את הסיכוי לבניית אי סבילות נוספת.

האם אלרגיות למזון נגרמות כתוצאה מקנדידה?

האופן שבו אלרגיה משפיעה על הגוף ייחודית לכל אדם. היא עשויה להתבטא בכוורות, צפצופי נשימה, אקזמה, עיניים אדומות או אף סתום. אם קיימות רגישויות למזונות מסוימים, אלרגיה עשויה להופיע ולהתבטא באסתמה, נזלת או דלקת ריאות. אך לעיתים האלרגיות למזון גורמות אף לכאבי בטן, נפיחויות וגירויי עור.

למרבה הצער, רוב האלרגיות עדיין מטופלות בגישת הפלסטר: התסמינים מטופלים מבלי להתייחס לגורם המקורי. כיום ניתן לראות יותר אלרגיות ונוכחות חיידקים כתוצאה מתזונה לקויה; שימוש לטווח הארוך באנטיביוטיקה; חיסונים; והיגיינה לקויה. מומחים סבורים כי גורמים אלו משפיעים על המעיים.

במילים אחרות, ללא נוכחות חיידקים רבים ושונים המאכלסים את המעיים ובאים במגע עם המערכת החיסונית, ניתן להשתלט במהירות על באגים אופורטוניסטיים כגון חיידקים או שמרי קנדידה. רופאים רבים מצביעים על חדירת חלקיקי מזון מעוכלים הדולפים לזרם הדם, גורמים לתגובה דלקתית ואף לתגובה אוטואימונית, כאחראים לאבחון אלרגיית מזון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!