האם קנדידה משפיעה על אין אונות?

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

קנדידה היא פטריית שמרים שחיה על העור, במערכת העיכול ובמערכת הרבייה. בדרך כלל נשלטת צמיחת השמרים על ידי אורגניזמים אחרים, הכוללים חיידקים יעילים כגון ואסידופילוס.

כשאיזון המערכת בגוף מופרע, כתוצאה ממחלה, תרופות, תזונה לקויה או מתח, קנדידה עלולה להפוך לפתוגן ולהתבטא בצמיחת יתר של שמרים, והרעלים הנפלטים עלולים לגרום לתסמינים רבים, אשר חלקם ייחודיים למין הגברי.

השפעת קנדידה על בלוטת הערמונית

בלוטת הערמונית היא חלק ממערכת הרבייה של גבר. במצב של דלקת, היא עלולה לגרום לכאבי מפשעה בעת הטלת שתן או לקושי במתן שתן. בעוד שמרבית מקרי דלקת הערמונית נגרמים כתוצאה מזיהום חיידקים, רופאים במאיו קליניק, מינסוטה ארה"ב מסבירים כי פטרת עלולה להיות בעצמה הגורם לדלקת הערמונית, במיוחד בקרב גברים עם מערכת חיסונית לקויה.

מספר תיאוריות מדעיות מסבירות את הדרך בה עליית השמרים עלולה לעכב תפקוד ראוי של המערכת החיסונית, ובכך היא מאפשרת לחיידקים בערמונית לגרום לדלקת. תיאוריה נוספת טוענת כי הרעלים אותם פולטים השמרים משפיעים על הערמונית וגורמים לדלקת.

אין אונות כתוצאה מקנדידה

זיהום קנדידה עשוי להתרחש על העור באיבר המין של הגבר. לרוב מדובר בסוג של זיהום המועבר באמצעות קיום יחסי מין עם בן או בת זוג הסובלים בעצמם מקנדידה. העדר טיפול בזיהום עשוי להוביל לכאב, אדמומיות, גרוד ונפיחות.

גם סוכרת המאופיינת ברמות סוכר מוגברות בשתן, גורמת להתפשטות קנדידה ומעוררת אין אונות. תסמינים נוספים הם התכווצות השופכה ועיכוב בזרימת הזרע, עד הגעה למצב של אין אונות, שהיא חוסר היכולת להשיג זקפה ולשמור עליה. בנוסף, היות ובלוטת הערמונית מייצרת כשליש מנוזל הזרע המופרש במהלך השפיכה, דלקת כרונית בערמונית עלולה להוביל לאין אונות.

זיהומים פטרייתיים המצויים בבלוטת הערמונית מאפשרים לפטרת לצמוח היות וזהו אזור חם ולח המספק לקנדידה סביבה מושלמת לשגשוג. פריחת הפטרת מתרחשת בדרך כל בשני צידי קפלי המפשעה, ועל הירך הפנימית מופיעה אדמומית. כשהפריחה מתרחשת גם בשק האשכים ועל הפין, הגורם הסביר ביותר הוא קנדידה. זיהום קנדידה מערכתי עלול לגרום להתקפים חוזרים ונשנים של אין אונות.

תסמיני קנדידה בפין וטיפול במטרד

התסמינים עשויים לכלול גירוד מוגזם המוביל לגירוי, כאב ואדמומיות. כשהזיהום מתחיל להתבטא בשלפוחיות קטנות, מדובר במצב רציני יותר העלול להוביל להפרשה גושית לבנה. מספר תרופות זמינות לטיפול בקנדידה ומניעת אין אונות, אך יש להשתמש בהן בזהירות היות והן כרוכות בתופעות לוואי. לכן מומלץ תחילה לקבל טיפול טבעי כגון חומץ תפוחים, אלוורה ויוגורט פרו ביוטי.

בנוסף מומלץ לקיים יחסי מין בטוחים היות והזיהום עשוי לעבור אל בת או בן הזוג. יש להקפיד אף על לבישת בגדים רפויים, נקיים ויבשים. מומלץ לבצע שינויים באורח החיים ולצרוך יותר ויטמין C. בנוסף, יש להימנע ממזונות עשירים בפחמימות כגון גבינות, לחמים, פטריות, רטבים, חומץ וסוכרים, ולאכול יותר אגוזים, ירקות, עוף, בשר ודגים.

קנדידה בפין ניתנת לריפוי ולא תמיד היא מובילה בהכרח לאין אונות, אך הזיהום עצמו אינו נעים ועדיף להיפטר מהמצב בהקדם האפשרי. אם האבחנה אכן קובעת קיום קנדידה ולא מצב רפואי אחר או דומה, יש להקפיד על תזונה נכונה, להיזהר בבחירת הבגדים ולהימנע מלחצים. יש לקיים את הוראות הרופא בנוגע לטיפול ולשלב אותו גם עם טיפולים טבעיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!