נפיחות בבטן על רקע קנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

הרפואה המערבית דוגלת בסברה לפיה טיפול מקיף במצב רפואי מתחיל באבחון יעיל. אך במרבית המקרים ניתן לאבחן קנדידה באופן עצמאי, באמצעות מספר בדיקות ביתיות פשוטות. לעיתים סדרת תסמינים הכוללים כאבי בטן, מעידים על נוכחות קנדידה, ואין צורך בסדרת בדיקות מקיפות, כגון בדיקות רפואיות או בדיקות מעבדה על מנת לאשר את קביעת המחלה. כשמטופל מגיע למרפאה עם תלונות על בעיות עיכול מרובות, אלרגיות רבות למזון ורגישויות שונות, קיים סיכוי משמעותי כי הוא סובל מקנדידה.

הבטן היא אזור רגיש והיא נוטה בקלות לצבור שמרי יתר. הגורם התורם הראשי הוא שימוש ממושך באנטיביוטיקה. גורמים אחרים כוללים אמצעים למניעת הריון, ירידה בתפקוד מערכת העיכול, מתח, ומערכת חיסונית לקויה. מטופלים רבים חווים רגישויות בבטן כתוצאה מצמיחת יתר של חיידקים במעי הקטן (SIBO), או כתוצאה מתסמונת מעי דולפת, תסמונת מעי רגיז, ותזונה שאינה מתאימה.

שיטות טיפול טבעיות ופשוטות לקנדידה

מטפלים ברפואה הטבעית סבורים כי ראשית יש להרעיב את השמרים, ואז להרוג אותם, לאכלס מחדש את המעיים, ולתמוך ביכולת הגוף לסלק רעלים. צעד הטיפול החשוב ביותר הוא לוודא שהמטופל מסוגל להתמודד מבחינה רגשית עם ההשפעות הפיסיות של רעלי הקנדידה.

הרעבת השמרים

זהו הצעד הראשון והוא מתבצע באמצעות דיאטה. ראשית, ללא סוכר המאכיל את הקנדידה. אין פירות בשבועות הראשונים של הטיפול, ולאחר מכן יש להגביל את אכילת הפירות לשתי מנות פירות המכילים ריכוזי סוכר נמוכים.

יש להימנע משתיית ואכילת מוצרי חלב, המכילים לקטוז שנוטה לקדם שמרי יתר ובמקרים מסוימים עשוי להכיל אנטיביוטיקה המקדמת צמיחת יתר. יש להימנע ממזונות המכילים שמרים כגון אלכוהול ובוטנים. יש לבצע בדיקת רגישויות למזון ולהימנע מהמזונות הבעייתיים. טיפול זה משפר את תפקוד מערכת העיכול.

הריגת השמרים

תהליך זה עשוי להיות ארוך ולהימשך מספר חודשים. הטיפול כולל צריכת צמחי מרפא נוגדי פטריות, תמצית זרעי אשכוליות ושמן זית. אלו טובים לצריכה בשילוב עם תוסף חומצה קפרילית, שנחשבת כמצוינת לפירוק קנדידה.

אכלוס המעיים מחדש

צעד זה חיוני להחדרת חיידקים טובים למעיים ומיגור החיידקים הרעים. הטיפול מתבצע עם צריכת פרוביוטיקה, המעודדת פעילות תקינה של המעיים. רכיבים אחרים המבטיחים חיסול חיידקים רעים עם זרעי פשתן, פסיליום וזרעי צ'יה, אותם ניתן לשלב בסלטים ושייקים. מזונות מתוססים נהדרים לטיפול בתסמיני בטן על רקע קנדידה הם כרוב כבוש, יוגורט ומי קוקוס.

תמיכה בכבד

תפקוד משופר של הכבד הכרחי בשלב זה. הכבד הוא מסנן השמן של הגוף, וכשנפטרים מקנדידה, הוא מתפקד באופן אופטימאלי ומסייע לגוף להיפטר מהשמרים. קנדידה הוכחה בגרימת הנזק לכבד, והטיפול המומלץ הוא ניקוז הרעלים, תוך שימוש בצמחים כגון גדילן ומוליבדן.

ריפוי רגשי

חשוב ביותר לקחת את תהליך הטיפול, שנראה לא קל בתחילתו – בקלות. תגובה רגשית קיצונית עלולה להגביר את תסמיני כאבי הבטן על רקע קנדידה לטווח הקצר, ועשויה להפוך את הטיפול למעיק ומתיש. לעיתים קרובות, מומלץ לצרוך תרופות הומיאופתיות הנקבעות על ידי נטורופת באופן אישי, המצטיינות באיזון ותמיכה בחיוניות הכללית של הגוף בתקופת הטיפול.

בסופו של דבר, מוביל הטיפול להעלמת תסמיני הכאב ועם תום הטיפול ניתן לאכול ללא חשש מנפיחות מיידית וכאבי בטן. גם מצב העור משתפר והמטופל כבר אינו סובל מעייפות ותשישות במהלך היום.

גורמים שונים קובעים את משך הטיפול, כגון כוח המערכת החיסונית, מידת הלחץ בחיים, וגורמים סביבתיים ורגשיים, וכמובן, יחס המטופל כלפי שיטות הריפוי. בדומה לכל תרופות הרפואה הטבעית, לא תמיד ההתקדמות היא מיידית, אך התוצאה היא העלמת התסמינים לתמיד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!