כמה זמן לוקח להחלים מקנדידה?

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

חלק מהאנשים הסובלים מקנדידה חיים עימה במשך שנים ואף עשורים, כך שציפייה לפתרון מהיר וקל אינה מציאותית. ניתן למצוא הקלה קבועה מהתסמינים באמצעות תזונת קנדידה, ולהיפטר ממנה בתוך מספר שבועות או חודשים.

קנדידה היא פטרייה אופורטוניסטית ביותר, ויש להקפיד באופן קבוע על פגיעה במערכת החיסונית, הנוצרת בעיקר כתוצאה ממתח, המגביר את הקורטיזול, הורמון לחץ. גם pH לקוי במעיים עלול להוות קרקע פורייה לקנדידה והבעיה עלולה להפוך כרונית ולהישאר לכל החיים.

כמה זמן לוקח לטפל בקנדידה?

זוהי שאלה המעסיקה כל אדם הסובל מקנדידה, אך ברגע שלומדים את ההיגיון מאחורי התפתחות הקנדידה, ניתן פחות או יותר להבין את התשובה. יחד עם זאת, ידיעה מראש לא תפעל באופן של דיוק דיגיטלי.

דברים עשויים להשתנות מידי שבוע, שבועיים או אף חודש. הכול תלוי ביכולת הגוף לנצל היטב את התמיכה המסופקת לו, וביכולת מערכת העיכול לנצל את התמיכה המסופקת לה לשם התאוששות מהירה.

ככל שהקנדידה נמצאת יותר זמן בגוף, כך מושרשים בו יותר השמרים הצומחים במהירות בבטן. תאי הקנדידה מתבייתים על דופן המעי, וחודרים דרך הממברנה לתוך זרם הדם. רעלי קנדידה מתרחשים כשחלקיקי מזון עוברים לתוך הדם, ומעוררים תגובה חיסונית המתבטאת בדלקת קרום המעיים. זוהי אחת השיטות בה קנדידה מחלישה את המערכת החיסונית וגורמת לאלרגיות.

אך המערכת החיסונית ומערכת העיכול הם רק חלק קטן מסיפור ארוך, ובמקרים חמורים, יש להכות את הקנדידה בחוזקה. זיהומים מתונים ייעלמו עם אמצעים פשוטים כמו פרוביוטיקה, המשחזרת את חיידקי המעיים המועילים, ההורגים את הפטרייה.

אך קיים צורך בגישה שיטתית, וכשמבינים עובדה זו ונערכים בהתאם, הזיהום ייעלם בתוך חודש. הטיפול מתבצע עם טיהור שבועי של מנה אחת או שתיים של שמן קיק, ומנות יומיות של פרוביוטיקה למשך חודש.

בנוסף, יש לשתות מים מינרלים בלבד לשחזור רמות ה-pH במעיים, ולזכור שמומלץ להימנע מפעילות גופנית במהלך החודש הראשון. בחודש השני ניתן להשיב את תכנית האימונים בהדרגה, שכן הפעלת עומס גדול מידי על הגוף תשיב את הקנדידה.

שיטת הטיפול בקנדידה למניעת השבתה

תכנית הטיפול כוללת תרופות מרשם אנטי פטרייתיות, המיועדות לתסמינים חמורים ביותר; ומעקב טיפול של פרוביוטיקה. בנוסף יש לבצע טיהור שמן קיק מיד לאחר הטיפול התרופתי בפטרת. שמן קיק יוצר במעיים קרקע פורה המאפשרת לפלורה להתרבות בקצב מטורף ולהשתלט על פתוגנים.

הוא מנקה גם את התאים המתים של הפטרייה, ובכך מפחית את התסמינים. יש לשוב על פעולה זו במשך שלושה סופי שבוע רצופים, ולהקפיד על שתיית מים מינרלים למניעת שיבת הפטרת.

טיפול בלקויי מערכת העיכול מתבצע עם אכילת פלפל הודי, פלפל שחור וג'ינג'ר במשך שבוע. רכיבים אלו מפעילים מחדש את האש בבטן ומאפסים שוב את קו ההגנה הראשון של הגוף.

טיפול זה מתבצע במשך חודש, ואם התסמינים אינם נעלמים, כנראה שבוצע דילוג על שלב כלשהו ויש להמשיך עם טיפול מים מינרלים ופרוביוטיקה במשך שבוע עד עשרה ימים נוספים.

בנוסף לתזונת קנדידה, טיפולים אנטי פטרייתיים ופרוביוטיקה, יש לצרוך אף תוספי תזונה המשפרים את תפקוד המערכת החיסונית. דוגמאות טובות הן ויטמין C, אכינצאה, סיבים מסיסים כגון פסיליום או סיבי פקטין תפוחים, הנחשבים לתוספים יעילים ביותר.

כוח רצון הוא המרכיב החיוני ביותר בתוכנית טיפול קנדידה. זה נכון גם כשמתחילים להקל ראש בתזונה הקפדנית, כשמשתכנעים לאכול חפיסת שוקולד, וכששוכחים לקחת את הפרוביוטיקה היומית.

אם החוסן הנפשי סובל מהתלבטויות, יש לזכור כי למרות שהתזונה עשויה לעיתים להיות קשה, היא עדיין טובה יותר מאשר החלופה שקנדידת היתר תשוב ואף תחמיר.

לכן, יש להקפיד על גישה חיובית ולהתמודד עם צעדי התזונה בהדרגה. התמקדות בתוכנית הטיפול תשפר את התסמינים במהירות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7691224
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!