קנדידה לפני מחזור

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

לפני הווסת, הגוף מפריש רמות גבוהות של ההורמון פרוגסטרון, המאותת לגוף להתחיל בשפיכת רירית הנרתיק. חלק מכמויות הרקמות נשפכות לפני המחזור, בשל כמות גבוהה של פרוגסטרון הנמצא בגוף. שכבת רקמה זו עשירה אף בסוכר ומספקת לקנדידה מנגנון להמשיך להתפתח.

קנדידה לפני מחזור חודשי נגרמת בדרך כלל בשל עלייה בכמויות הסוכר ברקמת הנרתיק, או pH נמוך. רמות האסטרוגן גבוהות ממש עד שהביוץ מתחיל. אסטרוגן גורם לתאים בדופן הנרתיק להעשיר את עצמם עם גליקוגן, סוג סוכר, ולכן אם הקנדידה פולשת לתאים, הציפוי הפנימי של הנרתיק מצמיח עובש, והתאים ניזונים מיותר סוכר.

הגורמים לקנדידה לפני מחזור

pH נרתיקי מסייע לזיהום להתרחש לפני המחזור החודשי. רמות האסטרוגן יורדות זמן קצר לאחר תחילת הביוץ וממש לפני הווסת. רמות אסטרוגן קשורות לחומציות בנרתיק, כך שככל שיש יותר אסטרוגן, רמות ה-pH בנרתיק נמוכות יותר. מחקר שפורסם בפברואר 2005 בכתב העת בנושא אנדוקרינולוגיה, מצא כי אסטרוגן גורם לתאי הנרתיק להפרשות חומציות.

לכן כתוצאה מכך עלולים להתפתח זיהומים פטרייתיים לפני המחזור אשר נובעים מחומציות גבוהה בנרתיק, וזמינות גדולה יותר של סוכר בנרתיק.

מצב של קנדידה חוזרת בנרתיק לפני המחזור, מתאפשר כשהשמרים גדלים לתוך רקמות הנרתיק. עובש השמרים חודר לרירית הנרתיק, ניזון מאסטרוגן אותו גורם הסוכר לתאים לקחת, ובכל פעם שהתאים רוכשים יותר סוכר לפני הווסת, הפטרייה צומחת למצב יתר.

פרוגסטרון והמערכת החיסונית

גליקוגן ו-pH גבוהים אינם הגורמים היחידים לקנדידה לפני המחזור. פרוגסטרון גבוה באופן משמעותי בימים לפני המחזור, ותופעות הפרוגסטרון על המערכת החיסונית תועדו באמצעות מחקר שפורסם ביוני 1995 בכתב העת למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה. המחקר בדק את תגובת תאי דם לבנים על חולדות, ובמיוחד את יכולתם להילחם בקנדידה. הממצאים הראו כי פרוגסטרון מעכב באופן משמעותי את יכולת תאי הדם הלבנים להילחם בקנדידה.

נטילת גלולה למניעת הריון המכילה אסטרוגן, משמעותית להתפתחות הקנדידה בנרתיק. החולדות במחקר טופלו תחילה באסטרוגן לפני מינון הפרוגסטרון. באופן זהה, רמות הפרוגסטרון עולות לפני המחזור החודשי, כשבמקביל רמות האסטרוגן נמוכות באופן טבעי. אם קיימות רמות גבוהות של אסטרוגן עקב גלולות למניעת הריון, נוצר מצב של אסטרוגן ופרוגסטרון גבוהים. כתוצאה מכך, יכולת תאי הדם הלבנים להילחם בקנדידה, נחלשת באופן משמעותי.

רמות נמוכות של פרוגסטרון

ירידה ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון מאותתת לגוף להשיל את רירית הנרתיק. אם רמות אלו נמוכות מדי לפני המחזור החודשי, תאי סוכר עשירים נשפכים לנרתיק, ונוצר מצב בו אין הפרשות נרתיקיות. לכן הקנדידה סבירה יותר במצב זה.

מחקר אחד הניח שקיים קשר בין רמות נמוכות של פרוגסטרון להתפתחות פטרת נרתיקית מוגברת. המחקר פורסם באפריל 2007 בכתב העת האירופאי Obstetrics & Gynecology, ובחן חמישים נשים לאחר הביוץ ולפני המחזור החודשי., כלומר, בשלב הלוטאלי של המחזור החודשי.

המחקר ניתח 84 שלבים לוטאלים של המחזור, ומצא כי רמות הפרוגסטרון היו נמוכות יותר באופן משמעותי בקרב נשים עם קנדידה חוזרת, לעומת נשים בריאות. ממצאים אלו מצביעים על קשר בין שינוי במצב ההורמונאלי, כאחת הסיבות האפשריות לקנדידה לפני מחזור.

לטיפול בקנדידה לפני מחזור, מומלץ להתחיל לקחת פרוביוטיקה המסייעת להרחקת הקנדידה. היא שומרת על בריאות חיידקים טובים בבטן, והנרתיק עמיד הרבה יותר בפני התפרצויות עתידיות של קנדידה. אפשרות נוספת היא תוסף פרוביוטי יעיל ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

וגינוזיס חיידקי עלול לגרום להפלה - כל מה שחשוב לדעת על מניעה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!