הקשר בין כאבי ראש ומיגרנות כתוצאה מקנדידה

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

מיגרנה היא מצב של כאבי ראש כרוניים וקשים, הנמשכים לעיתים שלושה עד ארבעה ימים ועשויים לכלול בחילות, הקאות, רגישות לאור בהיר או לרעש חזק, ולעיתים הם מחמירים עם פעילות גופנית.

במקרים מסוימים קודמים תסמינים שונים למיגרנות, כגון תסמינים חזותיים יוצאי דופן כגון ראיית כתמים או אורות, לפני שכאבי הראש מתחילים להופיע.

מצב זה יכול להיגרם כתוצאה ממצבים פיסיים או נפשיים שונים העוברים על האדם שעתיד אולי לסבול מקנדידה. מחקר חדש, המבוסס על ניסוי קליני, הוכיח כי קיים קשר ברור בין מיגרנה לבין זיהום או קנדידה.

הקשר בין מיגרנות לבין קנדידה

גירויים שונים המובילים להתפרצות מיגרנות, מבוססים לעיתים קרובות על זיהום שמרים, המכונה קנדידה. גירויים אלו כוללים:

אלכוהול – מוצר מותסס, המקדם תסיסה נוספת וצמיחת שמרים במערכת העיכול.

תזונה לקויה – אנשים הנושאים שמרי יתר בגופם, חווים נוכחות טפיל המבקש האכלה בזמנים קבועים. מנגנונים כימיים זהים המאפשרים את קיום השמרים, גורמים לתשוקה למזונות מסוימים המאכילים פטריות. שמרים גורמים לייצור כימיקלים הגורמים לחוסר נוחות ואף כאב.

אלרגיות – הנוכחות ארוכת השנים של שמרים בכבד גורמת למערכת החיסונית לפתח אלרגיות. כשהאלרגיות מתעוררות או מחמירות, השמרים הופכים להיות פעילים יותר ועלולים לגרום לכאבי ראש.

מזונות וחומרים משמרים – נוירולוגים, המתמחים בטיפול במיגרנות, מציידים את מטופליהם ברשימות מזונות ותוספים הידועים כגורמים למיגרנות בקרב אנשים מסוימים. מזונות אלו כוללים יין וסוגים שונים של אלכוהול, גבינות "מיושנות", גלוטן, חלבון הנמצא בחיטה, שעורה ושיפון, בוטנים וסוגים שונים של אגוזים, מונוסודיום גלוטומט (MSG) ואספרטיים. אלו הם סוגי מאכלים מותססים, או העלולים להכיל פטריות רעלים. קיימים מספר מאכלים נפוצים אחרים אשר עשויים לתרום למיגרנות בקרב אנשים מסוימים, והקשורים להחרפת קנדידה.

מזג אוויר לח – עובש ושמרים ידועים כמשגשגים בתנאי מזג אוויר אלו.

ממצאי מחקרים

מחקר שנערך בשנת 1998 מצא כי כמעט 16% מהסובלים ממיגרנות שהשתתפו במחקר, סבלו גם מקנדידה. מחקר אחר מצא כי הסובלים ממיגרנות הציגו ירידה מובהקת במונוציטים, תאים עיקריים במערכת החיסון, כתוצאה מנוכחות זיהומי שמרים המשפיעים על החוסן הגופני, כגון קנדידה או זיהומים נגיפיים.

ניסוי קליני שבוצע בקרב מאות אנשים הסובלים ממיגרנות וכאבי ראש, הראה כי טיפול בקנדידה היה יעיל להעלמה מוחלטת של כאבי הראש, בקרב 85% מהמשתתפים, או שהטיפול הוביל להפחתה ניכרת של הכאבים בתוך חמישה ימים מתחילת הטיפול.

טיפול במיגרנות וקנדידה

ההיבטים אותם יש לזכור לגבי מיגרנות וטיפול בקנדידה הם:

יש להרכיב תכנית טיפול ראויה הכוללת שילוב של תרופות יעילות לקנדידה, דיאטה וצריכת פרוביוטיקה בזמנים קבועים. כאבי הראש מתחילים ביום הראשון או השני של תכנית הטיפול, ונמשכים מספר שעות עד שלושה ימים. זהו סימן חיובי ביותר, המהווה אף ערובה לכך שכאבי הראש יפחיתו באופן משמעותי או ייעלמו לחלוטין בעתיד.

כאב הראש בתחילת הטיפול בדרך כלל אינו גרוע יותר מכאבי הראש הרגילים, וניתן לטפל בהם, בנפרד מתכנית הטיפול לקנדידה, בצורה רגילה עם תרופות רגילות לכאבי ראש.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!