"ג'ל חיידקים" לטיפול בקנדידה בעור פרי פיתוח ישראלי

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

בקיץ של 2018 פורסם מאמר מרתק בכתב העת Advanced Functional Material, שעוסק באפשרות לטפל בחולים הסובלים"ג'ל חיידקים" לטיפול בקנדידה בעור פרי פיתוח ישראלי מזיהום של פטריית הקנדידה, באמצעות ג'ל ייחודי המכיל חיידקים שנקראים Bacillus subtilis. חיידקים אלה מפרישים באופן טבעי מגוון חומרים שמעכבים את ההתפשטות של פטריית הקנדידה. חומרים אלו משמשים את החיידקים במאבק שלהם בקנדידה בטבע והחוקרים הבינו שניתן לרתום אותם לטיפול בחולים הסובלים מזיהום פטרייתי של קנדידה.

מהו אותו ג'ל ייחודי לטיפול בקנדידה שפיתחו החוקרים?

המחקר נערך תחת הנחייתו של פרופסור משנה בעז מזרחי ובהובלתן של הסטודנטית מעיין לופטון וד"ר איילת אורבך. האתגר הראשון שעמו נאלצו להתמודד החוקרים, כלל פיתוח של אמצעי שיאפשר ליישם את החיידקים על אתר המטרה מבלי שיכולת ההתרבות וההפרשה שלהם תיפגע. לצורך כך הם פיתחו ג'ל מיוחד שמשנה את מצב הצבירה שלו בהתאם לטמפרטורה: כשהג'ל נמצא בקירור הוא במצב נוזלי ולעומת זאת כשהוא מגיע לטמפרטורת החדר, הוא מתקשה במהירות.

התכונות של הג'ל מאפשרות לרופאים למרוח אותו בקלות על אזור הקנדידה בעור אך לאחר המריחה, הג'ל מתייצב ומתקשה ונותר על העור. בנוסף למספר חומרים פולימריים שאחראיים על התקשות החומר, הוסיפו החוקרים מרכיבים נוספים שמהם ניזונים החיידקים. באופן הזה הבטיחו החוקרים שהחיידקים יצליחו לשגשג לאחר היישום של הג'ל על העור.

על המחקר שביצעו החוקרים

לפני יישום הג'ל, סימנו החוקרים את רקמות העור של עכברי המעבדה שעליהם בוצע הניסוי, באמצעות חומר פלורוסנטי. הודות לכך הם יכלו לראות שהתרכובת הצליחה לחדור לרקמת העור אך לא חדרה לכלי הדם באזור זה. המשמעות היא שמדובר בטיפול מקומי שלא מסכן או אפילו מערב מערכות גופניות אחרות. בניסוי השתתפו שלוש קבוצות עכברים שהודבקו בזיהום פטרייתי: הקבוצה הראשונה לא קיבלה טיפול כלשהו, הקבוצה השנייה קיבלה טיפול המבוסס על ג'ל שלא הכיל חיידקים ואילו הקבוצה השלישית טופלה באמצעות הג'ל החדשני.

בשתי הקבוצות הראשונות, הזיהום הפיטריתי המשיך להתפתח לאורך הניסוי. בקבוצה השלישית לעומת זאת, רקמת העור החלימה במהירות מהזיהום הפיטריתי. כשבחנו את יעילות הג'ל החדשני ליעילות של משחה אנטי פיטרייתית אחרת המכילה חומר פעיל בשם קטוקונזול נמצא שהג'ל משיג תוצאות טובות יותר. בנוסף נמצא שהג'ל לא גורם לתופעות לוואי שליליות.

הממצאים מדהימים: החיידקים עושים את העבודה בעצמם

מעבר לכך שהג'ל מהווה חידוש בתחום הטיפול בזיהומים פטרייתיים באופן ספציפי, החוקרים מדגישים כי מדובר במודל טיפולי חדש: החיידקים מתחילים לייצר את החומרים הפעילים שמשמשים לטיפול לאחר שהם באים במגע עם האזור הספציפי בגוף וזאת בניגוד לתרופה סטנדרטית, המכילה את החומרים הפעילים עוד לפני השימוש. במקרה של תרופות קנדידה מסורתיות שצריכות לעבור דרך מסוימת כדי להגיע לרקמת המטרה, קיימת אפשרות להתפרקות של התרופה בזמן שהיא נעה בתוך הגוף. במודל החדשני לעומת זאת, סכנה זו לא קיימת.

מקורות:
– מחקר ופיתוח בטכניון: "ג'ל חיידקים" לטיפול בקנדידה בעור – אגודה ישראלית לסוכרת
– Living bacteria in thermoresponsive gel for treating fungal infections – advanced functional materials
– חוקרים בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון ריפאו זיהומים פטרייתיים בעור באמצעות "מפעל חיידקים" זעיר – הידען

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

"ג'ל חיידקים" לטיפול בקנדידה בעור פרי פיתוח ישראלי

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!