פטרת בציפורניים

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

פטרת הציפורניים מופיעה ככתם לבן או צהוב על קצה הציפורן, ויכולה להתקדם משם לשאר חלקי הציפורניים. הפטרת נוצרת כתוצאה מזיהום פטרייתי אשר מתיישב בציפורניים וגורם להופעת הסימנים השונים. בשלבים מאוחרים יותר, הזיהום הפטרייתי יכול להתפשט לעומק הציפורן ולגרום לשינויי צבע, עיבוי הציפורן והתעקלות הקצה.

לעתים רחוקות, פטרת הציפורניים גורמת לכאב, אך בדרך כלל הפטרת גורמת לתחושת אי נוחות וגרד.

יש לציין שהטיפול בפטרת הציפורניים קשה מאוד, ולעתים קרובות גם לאחר הצלחת הטיפול הפטרת חוזרת תוך זמן קצר. ולכן, יש חשיבות גדולה למניעת התפתחות הפטרת על ידי אמצעי זהירות שונים. באתר fungal תמצאו מידע נוסף על שיטות הטיפול בפטרת הציפורניים

הגורמים לפטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים מופיעה לאחר שזיהום פטרייתי (בדרך כלל על ידי פטריות ממשפחת ה-dermatophytes) מתיישב בציפורניים וגורם לזיהום. הפטריות הם מיקרואורגניזמים אשר חיים בסביבה מאוד מסוימת – חמה ולחה, ולכן על מנת שיופיע זיהום פטרייתי סביבה מסוג זה חייבת להישמר לאורך זמן רב. פטרת הציפורניים מתחלקת לשני חלקים עיקריים:

  • פטרת ברגליים – בדרך כלל מתפתחת אצל אנשים ההולכים שעות רבות בנעליים סגורות (כמו חיילים). במקרים אלה, הנעליים הסגורות מספקות לפטריות את החום, החשיכה והסביבה הלחה הנדרשים להתפתחות הפטרת.
  • פטרת בידיים – מתבטאת בעיקר אצל אנשים עם כשל חיסוני או עם הפרעה בזרימת הדם. אצל אנשים אלה מערכת החיסון לא מצליחה למנוע מהפטרת להופיע, ומופיעות פטריות בידיים. מכיוון שכפות הידיים חשופות, ובדרך כלל לא מהוות סביבה לחה וחמה, כמעט בכל המקרים של פטרת בציפורני הידיים יש סיבה אורגנית של פגיעה במערת החיסון, וקיימת חשיבות רבה לטיפול מונע.

יש לציין שזיהום פטרייתי בקנדידה בדרך כלל מתבטא בציפורניים של כפות הידיים וכמעט ולעולם לא ברגליים.

גורמי סיכון לקנדידה של הציפורניים

קנדידה של הציפורניים היא מצב נדיר ביותר, אשר בדרך כלל לא מופיע אצל אנשים בריאים. בעוד 90% מהזיהומים מופיעים על ידי פטריות ממשפחת הדרמטופיטים, ו-10% הנותרים על ידי סוגים שונים של עובשים, זיהום פטרייתי בקנדידה נחשב לנדיר ביותר ומופיע רק על רקע מצבים רפואיים קשים ביותר, כמו לדוגמא:

  • פגות – פגים סובלים ממערכת חיסון חלשה ביותר, ולכן חשופים יותר לזיהומים בקנדידה אשר בין היתר יכולים להופיע בצורת קנדידה של הציפורניים.
  • כשל חיסוני – אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לזיהום בקנדידה, אשר מופיע אצל אנשים הסובלים משלבים מאוחרים של מחלת האיידס, אנשים המטופלים בכימותרפיה או בתרופות אחרות הנוגדות את מערכת החיסון. אצל האנשים האלה, מערכת החיסון כל כך חלשה עד שזיהומים שבדרך כלל לא גורמים לנזק כמו קנדידה עלולים כן לגרום לזיהום ולנזקים קשים.
  • אנשים עם זיהום כרוני של קנדידה של העור – קיימים מקרים בהם מופיע זיהום כרוני של קנדידה של העור (גם בדרך כלל על רקע מחלות אחרות). במקרים אלה, הקנדידה יכולה בהחלט להתפשט אל הציפורניים ולגרום גם לקנדידה של הציפורניים.

מה מגביר עוד יותר את הסיכון לפתח קנדידה של הציפורניים?

ניתן להבין שקנדידה של הציפורניים הוא מצב נדיר ביותר, ולכן זיהום בו מתפתח רק במידה ומאפשרים לו לעשות זאת. בעוד שעל מנת שיתפתח זיהום בקנדידה חייב להופיע כשל חיסוני כלשהו, קיימים מספר מצבים העוזרים לקנדידה להגיע אל הציפורניים ולגרום (אצל החולים המתאימים) זיהום:

  • גיל מבוגר – מסיבות שונות, אנשים מבוגרים נוטים לפתח יותר את פטרת הציפורניים. הסיבות העיקריות לכך היא ירידה באספקת הדם לציפורניים הנגרמת עם העליה בגיל ומחלות הרקע השונות (כמו לדוגמא טרשת העורקים), חשיפה ממושכת לזיהומים פטרייתיים וצמיחה איטית של הציפורניים, המאפשרת לפטרת להתפתח בצורה נוחה יותר.
  • הזעת יתר – אנשים הסובלים הזעת יתר נוטים לפתח יותר זיהומים פטרייתיים, הנהנים מהסביבה הלחה והמספקת.
  • סכרת – חולי סכרת סובלים מאספקת דם לקויה לפריפריה, ובין היתר מפגיעה קשה באספקת הדם לציפורניים. במקרים אלה, היכולת של מערכת החיסון לפעול בציפורניים יורדת, והפטריות יכולות להתפתח בקלות יתרה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!