הקשר בין קנדידה לדלקות אוזניים

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

בין התפקידים החשובים והברורים מאליהם של הרפואה נמצאים מניעת התחלואה וריפוי של מחלות שונות. על מנת לבצע את התפקידים הללו בהצלחה, הרפואה חייבת לבצע אבחון של גורמי סיכון שונים ושל גורמים שעשויים להביא להתפרצות מחלות.

למרות שישנם גורמים שהשפעתם המזיקה בתור מחוללי מחלות נחשבת למוסכמת על הכל, הרי שישנם גורמים שונים שיכולתם להזיק נתונה בוויכוח הן בתוך עולם הרפואה והן מחוצה לו.

דוגמא לכך ניתן למצוא בתופעת הקנדידה. לצד אלה שרואים בקנדידה תופעה קשה ומזיקה מאין כמוה, שפוגעת במערכות שונות בגוף ומביאה להתפתחות זיהומים ודלקות שונות, יש שרואים בה גורם שמזיק רק לאנשים הסובלים ממחלה קשה וכאלה בעלי מערכת חיסון מוחלשת.

פוגעת גם באוזניים

השפעת הקנדידה על הגוף איננה בהכרח שלילית. כאשר הקנדידה, שאיננה אלא סוג של פטרייה, נמצאת בכמויות קטנות בתוך המעי, היא איננה נחשבת למזיקה.

הבעיה מתחילה כאשר הקנדידה מצליחה לעזוב את המקום ולנדוד ברחבי הגוף. מטפלים שעוסקים ברפואה אלטרנטיבית, כמו גם לא מעט רופאים קונבנציונליים (במספרים הולכים וגדלים), מאשימים בכך את התגברות השימוש באנטיביוטיקה.

השימוש באנטיביוטיקה כמו גם בתרופות ובחומרים חזקים אחרים כגון סטרואידים, מסלק אוכלוסיות של חיידקים ידידותיים וחשובים לגוף ומאפשר לקנדידה לשגשג ברחבי הגוף.

כיום, גם מי שאינם רואים בקנדידה גורם בעל השפעה רבה, אינם יכולים להתכחש ליכולתו לגרום לזיהומים, למשל באוזניים, ולהופעת פטריות בפה ובמקומות נוספים.

מחלישה את הגוף

בין הנזקים שבהם מואשמת הקנדידה ניתן למצוא:

  • זיהומים חוזרים ונשנים בגרון וכן דלקות אוזניים– יש הטוענים שדלקות אוזניים וכן סוגים נוספים של דלקות בגרון ובמערכת הנשימה כמו גם אלרגיות שונות נגרמים כולם בשל אותה פטרייה מזיקה שמקורה במעיים. הדבר יכול להסביר חלק מהמקרים שבהם סובלים ילדים מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות, ובמיוחד כאלה שקיבלו מנות גדולות של אנטיביוטיקה. בכדי לגלות האם מדובר בקנדידה באוזן יש לעשות אבחון מתאים.
  • פטריות בנרתיק – בין נזקי הקנדידה שמוסכמים על הכל ניתן למצוא את הופעת הפטרייה בנרתיק בקרב נשים.
  • פטריות בציפורניים ובפה –גם פגיעה בציפורניים נחשבת לאחת הבעיות הנפוצות שהן תולדה של התפרצות קנדידה. בנוסף, גם באזור הפה עשויים להופיע פטריות וכתמים לבנים.
  • גוף חלש ועייף – אנשים רבים סובלים מתופעות בלתי מוסברות, לכאורה, של עייפות מתמשכת המלווה בקשיי תפקוד. לא מעט מומחים טוענים שמצב כזה, כשאינו מלווה בממצאים קליניים אחרים, הינו תולדה של אותה פטרייה מזיקה.
  • תחושה של ערפל – הקנדידה צורכת סוכרים ומפיקה תוצרים דמויי אלכוהול. לכן, לא מעט מהאנשים הסובלים ממנה סובלים במקביל ממצב דמוי הרעלת אלכוהול. מצב זה מאופיין בתחושה מתמשכת על ערפל, קשיי ריכוז וטשטוש.
  • בעיות במערכת העיכול – כאן עשויות להופיע תופעות שונות כגון קשיי התרוקנות ועצירות (המלווים בבטן נפוחה ובתחושה מתמשכת אי נוחות), עליה בלתי נשלטת במשקל או לחילופין ירידה במשקל ללא שינויים ניכרים בתזונה.

אפשר לטפל

לא מעט מומחים רואים בקנדידה תופעה עולמית, שנובעת בין היתר מצריכה מוגברת של סוכרים ושומנים, מיעוט בפעילות גופנית ובעיקר – שימוש מוגבר בתרופות אנטיביוטיות שמאפשרות לקנדידה לשגשג.

מהמעי נודדת הקנדידה דרך מערכת הדם והלימפה, וכך מצליחה להגיע לאזורים שונים בגוף ולהשפיע לרעה על תפקודים כלליים וכן על תפקודים של איברים ומערכות ספציפיים. זוהי בדיוק הסיבה לכך שההשלכות המזיקות שלה רבות כל כך.

לא תמיד יש הסכמה לגבי השפעתה של פטריית הקנדידה על האוכלוסייה בכלל ועל חולים הסובלים ממחלות שונות בפרט. לכן, למרות שישנה אפשרות לטפל בה באמצעות תרופות שונות ותזונה נכונה, לא תמיד מקבלים החולים את ההנחיות המתאימות.

כאשר סובלים מתופעות חוזרות ונשנות שאינן נעלמות למרות הטיפול הקונבנציונלי הרגיל, בין אם מדובר בדלקות אוזניים ובין אם מדובר בבעיות עיכול או אחרות, כדאי לשקול לקבל טיפול ממוקד כנגד הקנדידה וזאת באמצעות הרפואה הקונבנציונאלית או המשלימה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

קנדידה ודלקת אוזניים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!