בדיקה במעבדה לאיתור מהיר של קנדידה : למען הבריאות שלך!

בחירת טיפול לקנדידה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לאבחון וטיפול בקנדידה!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

כל אחד מאיתנו עלול למצוא את עצמו מתמודד עם הפרעות מטרידות בגוף שלו. הפרעות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי במערכת העיכול ולהתבטא כבטן נפוחה, רגישות יתר ועוד. הפרעות אחרות יכולות להופיע כעייפות מוגברת, חוסר אנרגיה, גירודים, סחרחורות וכן הלאה.

על מנת להיפטר מכל התופעות שצוינו לעיל, יש לאבחן בראש ובראשונה את מקור הבעיה ולדעת ממה הסבל נגרם. ללא אבחון מדויק ככל האפשר, לא יינתן טיפול מדויק לבעיה. הדבר נכון כאשר מדובר בפטריית קנדידה במעיים אשר גורמת לתופעות רבות בגוף שלנו, ולכן נדרשת בדיקה רצינית ומהימנה שאכן קיימת קנדידה. מטרת הבדיקה היא לאתר את הקנדידה בזמן ולמנוע את ההתפשטות שלה בגופנו.

חושדים בקיומה של קנדידה ? זה מה שצריך לעשות

במידה שאת או אתה חושדים שאתם סובלים מקנדידה, איך תדעו לאן לפנות? מבין מגוון השיטות המוצעות לטיפול בבעיה, כיצד תדעו לאן הכי מומלץ לפנות? כמובן שכדאי לבחור בשיטה המוסמכת ביותר לטיפול בבעיה הטורדנית, וזאת לאחר שווידאתם כי לשיטה יש אישור והסמכה ממשרד הבריאות על גבי המוצר. בנוסף לאישורים, צריך שיתקיים מענה אמיתי לכל השאלות הקשורות לאבחון וטיפול שיעלים את הקנדידה.

בדיקת דם לקנדידה מגלה הימצאות מוגברת של IGG שהוא סוג מסוים של נוגדנים שנשארים בדם ומדווחים על הידבקות בזיהום פטרייתי שהיה בעבר. עם זאת, לממצא העובדתי הזה אין שום ערך משמעותי עבור הסובל מהקנדידה. על פי היצרן הבדיקה מיועדת לגניקולוגים ומטרתה היא רק גילוי קיומה של קנדידה בעבר ובעזרת הממצאים מחליטים אם לשלוח למשטח וגינלי או לבדיקת סוג פטריות במעבדה.

4 פרמטרים של בדיקה מעבדתית שאתה חייב לדעת על מנת לקבל אבחון וטיפול מקצועי לקנדידה:

1. האם זה באמת קנדידה?

קודם כל חייבים לוודא ולאשש את החשד כי אכן מדובר בהימצאותה של הקנדידה. זאת אומרת, האם ריבוי פטריות השמר בתוך הגוף הם פתוגנים (גורמי מחלות) או לא. לא כל הפטרית הקיימות הן קנדידה בהכרח.

2. באיזה דרגה?

באיזו דרגה התחלתית נמצא הזיהום – האם חלש, בינוני, חזק או חזק מאד? זה מידע חשוב שאסור לוותר עליו מכיוון שבניית הטיפול תלויה לגמרי בדרגת הזיהום. בדיקה חוזרת מעידה על הצלחת הטיפול והתקדמותו.

3. איזה זן יש לי?

חייבים לדעת של איזה זן מדובר. יש מעל 20 זנים פתוגניים של קנדידה עם נוגדנים שונים שצריך לבדוק:

קנדידה אלביקאנס

קנדידה גלברטה

קנדידה קרוסיי

קנדידה פארפסילוזיס

קנדידה למביקה

קנדידה ליפוליטיקה

קנדידה דאטילה

קנדידה פאמטה

קנדידה אינטרמדיה

קנדידה טרופיקלס

קנדידה ציאלאנואידס

קנדידה קאטנולאטה

קנדידה טניוס

קנדידה הומיקולה

קנדידה פסיאדוטרופיקאליס

טריכוספורון

קנדידה סטלהטואידאה

גיאוטריכם

קנדידה לוסיטניאה

מאלסציאה

קנדידה רוגוסה

טורולופסיס

קנדידה ברומפטי

קנדידה גיירמונדי

קנדידה אינקונספיצואה

קנדידה קאפיר

הזן הכי עמיד הוא זן הקנדידה גלברטה שדורש התייחסות מקצועית במיוחד. המטפל חייב לדעת האם מדובר בזן עמיד זה לפני שהוא יוצא לקרב נגד מלכת הפטריות – הקנדידה.

4. איפה נמצאת הקדידה בגוף?

נכון שהקנדידה מצויה ברוב הפעמים במעיים, אבל עלולה גם להתפשט גם למקומות אחרים. חשוב מאד להתייחס לסימפטומים מקומיים כמו למשל בנרתיק, בדרכי הנשימה, בגרון, על הלשון, על העור, באף, באוזן וגם שם לבדוק.
זכרו: חשוב לעשות בדיקה צואה וגם משטחים במקרה של תלונות מקומיות מכיוון שאין טיפול סטנדרטי או כללי לקנדידה. כלומר, כל בניית טיפול לקנדידה כוללת תמיד גם טיפול מקומי.

המעבדה – רפואה שלמה

המעבדה היא מעבדה קונבנציונלית (תרבית, אינקובציה, מיקרוסקופיה) וקיימת כבר מעל 17 שנה. למומחים במעבדה נסיון של עשרות אלפי בדיקות למציאת קנדידה.

המעבדה בבעלות פרטית וממוקמת בבית חולים אלישע בחיפה ועיקר ההתמחות שלה – גילוי ואבחון של קנדידה, זיהום פטרייתי במעיים, בעור, בנרתיק, בגרון, בפה וכעוד.

המנהל המקצועי הוא ד"ר אלי לפלר מיקרוביולוג תואר שלישי עם נסיון של כמעט 40 שנה בזיהוי של זיהומים פטרייתיים. הוא ניהל שנים רבות את המעבדות  בבית חולים נהריה ורמב"ם בחיפה. המומחיות שלו היא הגדרת הזנים השונים.

לסיכום

במידה ומתעורר החשד כי קיימת קנדידה במערכת הגוף כדי לבצע בדיקה במעבדה לפני קביעת טיפול מתאים. במידה ואין לכם קנדידה ואובחנתם לא נכונה, תיאלצו לעבור טיפול מיותר ועל כן, חשיבות הבדיקה במעבדה היא חשובה מאוד אשר יכולה לאשש בוודאות כי הקנדידה קיימת.

לא כדאי לקחת צ'אנס מיותר – אבחנו את הקנדידה ושמרו על עצמכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב: 074-7691224

ד"ר אסנת אברמוביץ

ד"ר אסנת אברמוביץ

אסנת בעלת תואר שני ומומחית בתחום הגאסטרו ומתמחה במתן מידע בתחום האבחון והטיפול בקנדידה. בנוסף עוסקת בתחום נטורופתית N.D ורכזת תחום נטורופתיה.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כאב בטן

גישה הוליסטית: בחינת היבטים תזונתיים ותוספים טבעיים לצמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול

צמיחת יתר של קנדידה במערכת העיכול עלולה להוביל למגוון תסמינים לא נעימים כמו כאבי בטן, שלשולים, פצעים בפה ועצירות כרונית. טיפולים מסורתיים כוללים לרוב שימוש בתרופות נגד פטריות, אך גישות חלופיות צוברות פופולריות. מאמר זה נועד לחקור את השימוש בהיבטים תזונתיים ותוספי מזון טבעיים כטיפולים חלופיים לזיהום בקנדידה במערכת העיכול.

לקריאת המאמר »

כל מה שרציתם לדעת על בדיקות ביתיות לקנדידה

קנדידה היא סוג של שמרים הקיים באופן טבעי בגופנו, במיוחד במערכת העיכול. עם זאת, צמיחת יתר של שמרים אלה עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, מה שהופך את זה חיוני לאבחן ולטפל בו באופן מיידי. בעוד שאבחון רפואי מקצועי מומלץ, יש גם בדיקות בבית זמינות שיכולות לסייע בזיהוי נוכחות של קנדידה. במאמר זה, נחקור את הבדיקות הללו ואת יעילותן בפענוח המסתורין של הקנדידה.

לקריאת המאמר »

פסוריאזיס בציפורניים

פסוריאזיס בציפורניים הוא מצב כרוני הגורם לשינויים בציפורניים ובציפורניים זה משפיע על עד 15 אחוז מהאנשים עם פסוריאזיס, שהיא הפרעה אוטואימונית הגורמת לכתמים אדומים על

לקריאת המאמר »
074-7695546
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!